האם צריך מקווה בשכונה החדשה גליל ים בהרצליה? לדברי חלק מחברי המועצה הכוונה לבנות בשכונה מקווה, על חשבון העירייה, הינה טעות, וכי יש להתחשב בצרכי הציבור בשכונה ולבחון הקמת מבנה אחר שאכן ישמש את הציבור ולא יעמוד כ"פיל לבן" ללא שימוש.
1 צפייה בגלריה
צילום: יוגב עמרני
צילום: יוגב עמרני
צילום: יוגב עמרני
מגיש ההצעה הוא חבר מועצת הרצליה, רונן וסרמן, שזכה לתמיכה של חברי מועצה נוספים, וטען כי הקמת מקווה בשכונת גליל ים, זאת בנוסף לחמש המקוואות הקיימות בהרצליה, כאשר לא רחוק מהשכונה כבר יש מקווה, היא טעות, וכי יש לבחון הקצאה אחרת שתתאים את האופי החילוני של השכונה.
חברי המועצה הדתיים מחו על על דבריו וטענו כי מדובר בצורך בסיסי של משפחות, גם מסורתיות, אשר מתוך כארבעת אלפים בתי אב בשכונה, ישנם לפחות 100 תושבים אשר יידרשו למקווה זה.
וסרמן: "יש לי לא מעט חברים דתיים, חלקם אפילו חרדים, אבל פעמים רבות אני לא מצליח להבין את הפוליטיקה שמאחורי הדת. כאשר מדברים על הקמת מקווה שישי במספר, בעיר הרצליה, שהיא עיר חילונית, והפעם בשכונת גליל ים, שהיא שכונה חילונית לחלוטין - מדובר בהתנהלות מוזרה".
ראש העירייה משה פדלון הסיר את ההצעה מסדר היום באומרו: "לא התקבלה שום החלטה בנושא זה. לא יודע מהיכן יש לך את המידע. אנחנו בוחנים כרגע את כל צרכי השכונה, ואם אכן יגיעו משפחות רבות שיבקשו מקווה יהיה שם מקווה, ואם לא, לא".