המאבק נגד בית הכנסת "אהבת ישראל" השייך לקהילה הצרפתית ברחוב וינגייט 90 בהרצליה פיתוח עולה מדרגה. השבוע החליטו חברי הקהילה, בראשות נשיא הקהילה, דודו גדהן, לקיים עצרת הזדהות נגד העירייה על רקע מה שהם מכנים: "הפליה נגד הקהילה בשל צו הפינוי שניתן לבית הכנסת".
2 צפייה בגלריה
בית הכנסת בוינגייט 90. צילום: google earth
בית הכנסת בוינגייט 90. צילום: google earth
בית הכנסת בוינגייט 90. צילום: google earth
הרקע להתנגדות העירייה לפעילות בית הכנסת נובעת מכך שהוא מצוי בבית פרטי ללא האישורים המתאימים, וגורם, כך לטענת תושבי הסביבה, למפגע סביבתי בשכונה היוקרתית. עוד טוענת העירייה, כי בית הכנסת, מעבר לחריגות על התנהלותו בבית פרטי, גם פולש לשטח ציבורי ועורך שם פעילויות שונות.
לטענת ראשי הקהילה הצרפתית בעיר אשר מתפעלים את בית הכנסת מזה עשור והוא מאכלס עשרות מתפללים, מדובר בהתנכלות לשמה ואפילו גזענות: "קודם כל לא רוצים בית כנסת בהרצליה פיתוח", אמרו ראשי הקהילה השבוע, "לשכנים לא מתאים שיהיה כאן משהו שיש לו זיקה לעם היהודי והעירייה מיישרת קו עם זה. ושנית, אנחנו מזהים איזה סוג של אנטי צרפתיות, סוג של גזענות שיש בכל הארץ נגד הקהילה שלנו. אנחנו משלמים מיסים בין הגבוהים בהרצליה אם לא הגבוהים ביותר, אנחנו לא צריכים מהם שקל אחד, רק שיעזבו אותנו בשקט ויתנו לנו להתפלל כמו שצריך".
בהודעת וואטסאפ של חברי הקהילה נכתב: "אנחנו מבקשים מכל האברכים, תיירים, רבנים, מתפללים, חברים, גברים ונשים להגיע ולעזור להציל את הקהילה שלנו. בשביל זה אנחנו מבקשים: להגיע עם כל המשפחה לעצרת ההזדהות, ביום חמישי, 8 באוגוסט, בשעות 19:00-17:00; לתרום 200 שקלים עבור כל איש או אישה, על מנת לעזור במימון העצרת; להתפלל להצלחת בית הכנסת והקהילה. צריכים את עזרתכם עכשיו יותר מתמיד, בואו נפעל יחד כעם אחד".
2 צפייה בגלריה
צילום: פרטי
צילום: פרטי
צילום: פרטי
בתחילת השבוע ביקר ח"כ מקלב מיהדות התורה בעיר ונפגש עם פדלון, בין היתר, בנושא זה והובטח כי ראשי הקהילה ופדלון יפגשו ל"סולחה" בימים הקרובים.
מעיריית הרצליה נמסר: "עיריית הרצליה פועלת למען קהילת יהודי צרפת במספר מישורים. בין היתר, בעבר, הבוצע לראשי הקהילה לבנות בית כנסת בשטח ציבורי במערב העיר – אולם הם סרבו לקבלו. העירייה פועלת על פי דין, בית הכנסת "אהבת ישראל" ביצע עבירות בנייה חמורות, ביניהם פלישה לשטח ציבורי ועל כן לא קיבל היתר".