בית משפט השלום בתל-אביב קיבל לאחרונה תביעה שהגישו שני צעירים בני 22 נגד מועדון ה"דולי פרטון" שבהרצליה וששת בעליו על רקע "הפלייה מינית" וחייב את הנתבעים לשלם 20 אלף שקל פיצויים וכן בשכ"ט עו"ד של 6,000 שקל והחזר הוצאות משפט.
1 צפייה בגלריה
צילום: פייסבוק Dolly Parton
צילום: פייסבוק Dolly Parton
צילום: פייסבוק Dolly Parton
לפני כשנתיים הגיעו שני הצעירים בני ה-22 לכניסת המועדון ונעצרו בפתח על ידי המארחת, שהודיעה כי הבילוי במועדון מיועד לבני 23 ומעלה. לנוכח מחאת הצעירים הגיע אחד מבעלי המקום והסביר להם שזו המדיניות, והשניים נאלצו לעזוב.
כשבועיים לאחר מכן הגישו הצעירים תביעה בגין הפליה פסולה מחמת מין בטענה שהמועדון אוסר את הכניסה רק על גברים מתחת לגיל 23 ואילו נשים בגילאים צעירים יותר נכנסות בלי בעיה.
בעלי המועדון ביקשו לדחות את התביעה האישית נגדם בטענה שהם "נוקטים בכל האמצעים הנדרשים למניעת הפליה בין אורחי המועדון". לגופו של עניין נטען כי מדיניותו של המועדון אחידה וחלה על גברים ועל נשים: מי שגילו פחות מ-23 לא נכנס. כך כתוב בעמוד הפייסבוק של המועדון ובשילוט במקום עצמו.
אלא ששני הצעירים תיעדו את השיחה שהתקיימה בינם לבין המארחת והבעלים במהלך האירוע, בו הם תועדו אומרים שגילאי הכניסה של הגברים שונים מאלה של הנשים. "בנות גיל מסוים, בנים גיל מסוים", כדברי הבעלים.
בנוסף, הביאו הצעירים עדויות משלוש בנות שהצהירו כי בילו במועדון פעמים רבות כשהיו מתחת לגיל 23 ואף מתחת לגיל 22. אחת מהן אף צירפה תמונות מתוארכות מהמקום ואסמכתאות לתשלומים בכרטיס אשראי במועדון.
השופט רונן אילן כתב בהכרעת הדין כי "הנתבעת נהגה איפה ואיפה ביחס שבין גברים לנשים...מאחר שאין ספק כי המועדון הוא מקום ציבורי אסור היה לנקוט בהפליה כזו".
כאמור, השופט חייב את בעלי המועדון לשלם לכל אחד מהצעירים 10,000 שקל בנוסף להחזר הוצאות משפט ו-6,000 שקל שכ"ט עו"ד.
כמו כן השופט קבע כי אין הצדקה לפטור את בעלי המועדון מאחריות שכן לא הוכיחו כי נקטו באמצעים פעילים למניעת ההפליה.
באשר לסכום הפיצוי נקבע כי מאחר שמדובר באירוע יחיד אין הצדקה לפסוק פיצוי מרבי, ולכן נקבע כי המועדון ישלם לכל אחד מהצעירים-התובעים 10,000 שקל בנוסף להחזר הוצאות משפט ו-6,000 שקל שכ"ט עו"ד.