זוכרים את סרטו של קישון "תעלת בלאומילך"? זה בערך מה שעובר על התושבים ברחוב הרב קוק בהרצליה שעבודות תשתית ליליות מדירות שינה מעיניהם. "המצב בלתי נסבל", הם מתלוננים.
תאגיד מי הרצליה מבצע בימים אלו החלפת תשתיות מים וביוב לאורך רחוב הרב קוק. העבודות מתבצעות בשעות הלילה החל משעה 21:00 בערב ועד 5 בבוקר. העבודות החלו ב-3 לחודש פברואר אך תאריך סיום העבודות אינו ידוע.
מי שסובל מהמצב אלו התושבים שגרים ממש מעל העבודות. "אין לילה בלי רעש של טרקטורים, דחפורים, קדיחות באדמה, ככה בין עשר בלילה ל-5 בבוקר. המצב הזה בלתי נסבל", אומר מתן אלבז שמתגורר מעל העבודות.
"ביררתי אם זה בכלל חוקי ומסתבר שכן. אלו עבודות של תאגיד מי הרצליה המתואמות עם העירייה. אני מבין שזה לגיטימי לעשות עבודות בכבישים באמצע הלילה כי אי אפשר לעצור את התנועה בבוקר, אבל ספציפית אני והשותפים שלי שגרים ממש מעל פרויקט העבודות לא יכולים לישון בלילה ואז למחרת צריכים להתמודד עם יום של עבודה או לימודים ואי אפשר להמשיך ככה את שגרת החיים שלנו".
כמה זמן המצב הזה נמשך מתחת לבית שלך?
"במשך שלושת השבועות האחרונים, בכל לילה כל עוד היה לילה ללא גשמים. הגעתי למצב שאני מייחל לגשם, העיקר שאני אוכל לישון בלילה. פניתי לעירייה אבל לא קיבלתי תשובה מה אני אמור לעשות ואיך להמשיך את שגרת חיי? כל מה שאמרו לי זה 'מצטערים על אי הנוחות'.
אז מה עושים?
אני גם מנסה להבין מה צפי סיום העבודות ואין תשובה. אני מבין את חשיבות העבודות ואני מבין שאין ברירה אלא לעשות אותן בלילה, אבל במשך שלושה שבועות שהם עובדים מתחת לבית שלי ולא מתקדמים, אז שיתחילו להתקדם כי המצב לא יכול להימשך כך".
אורנה דויל, המתגוררת ברב קוק 72, סובלת גם היא מהרעש בלילה: "כבר שלושה שבועות שאני ישנה החל מארבע בבוקר רק לאחר שהרעש בלילות מסתיים", היא אומרת בכעס. "ואז קמה ליום עבודה מלא, לטיפול באמא שלי החולה, וממשיכה את המטלות של משק הבית. אז אני גמורה, נהייתי חולה מהמצב הזה.
"אני פונה למוקד העירוני ומקליטה להם את הרעש של המשאיות המצפצפות שחוזרות ברוורס, את הרעש של כלי העבודה, וכל מה שיש להם להגיד זה שהם מתנצלים על אי הנוחות ומבקשים מהציבור להתאזר בסובלנות. אז עברו שלושה שבועות של רעש בלילות, כמה עוד אפשר להתאזר בסובלנות? למה העירייה לא מחלקת את העבודות לכמה אזורים כדי שנוכל לישון בין לבין. איפה השמירה על איכות חיי התושבים?".
מתאגיד "מי הרצליה" נמסר: "בפרויקט מבצעים החלפת קו ביוב והחלפה והנחה של שני קווי מים חדשים. מכיוון שאין אפשרות/אישור לסגור את התנועה בכביש, שהינו עורק תנועה מרכזי, על מנת לצמצם פגיעה בתנועה, מתבצעות העבודות במהלך הלילה, באישור משטרת ישראל.
"העבודה מתקדמת כל הזמן לאורך הציר ובשלב הזה מבצעים את החלפת קו הביוב בשני הנתיבים הדרומיים מז'בוטינסקי לויצמן.שלב זה אמור להסתיים עד סוף מרץ. במרץ נמשיך לעבוד בשני הנתיבים הצפוניים של הרב קוק, מויצמן לז'בוטינסקי. זמן העבודה - כשלשה חודשים. אנו מתנצלים על אי הנוחות".