כחלק מעבודות 'מהיר לעיר' בהרצליה שביצועם יחל בקרוב, יכרתו עשרות עצים בתוואי של רחוב שדרת הכוכבים. פעילי איכות הסביבה מצרים על ההחלטה: "כריתת עצים בהרצליה – מהלך שבשגרה". חברת נתיבי איילון הסבירה כי במקום העצים שיוסרו, יינטעו עצים חדשים.
2 צפייה בגלריה
צילום הדמיה, עיריית הרצליה
צילום הדמיה, עיריית הרצליה
צילום הדמיה, עיריית הרצליה
כידוע, לפני כשנה יצא לדרך פרויקט מהיר לעיר בהרצליה בהובלת משרד התחבורה ועיריית הרצליה באמצעות חברת נתיבי איילון. מטרת הפרויקט לשדרג את מערך התחבורה הציבורית בעיר ולחבר אותה למטרופולין ת"א. הפרויקט ייצור רשת מטרופולינית רציפה, יעילה ונוחה של צירי העדפה לתחבורה ציבורית בראייה רחבה, הכוללת נתיבי תחבורה ציבורית עם העדפה ברמזורים, סלילת שבילי אופנים, שדרוג המרחב העירוני וסביבת התחנות ושדרוג השירות בתחבורה הציבורית - לרבות העלאת התדירות וקווים חדשים.
הרחובות בהם תוכננה העדפה הם:רחוב ירושלים, מסוקולוב עד כביש 531, רחוב בן גוריון מסוקולוב ועד גבול רמת השרון וציר הרב קוק - מיכאלי - שבעת הכוכבים המחבר את העיר לנתיבי איילון וכביש 2. כעת מעדכנת חברת נתיבי איילון על התקדמות משמעותית בעבודות בשדרת שבעת הכוכבים במקטע שבין יוסף נבו לדרך משה דיין בעיר.
תכלית עבודות אלו לאפשר נסיעה רציפה במסלול תחבורה ציבורית ממחלף הסירה והחיבור עם כביש 2 לרכבת הרצליה ולמרכז העיר, במטרה להפחית את עומסי התנועה. במסגרת עבודות המתבצעות באזור, בנוסף לסלילת מסלול תחבורה ציבורית בשדרות שבעת הכוכבים וחיבורו לרכבת, ישודרגו התשתיות, ותחודש תאורת הרחוב.
כחלק מהפרויקט, הודיעה חברת נתיבי איילון על כריתת עצים התוואי המקטע: "הושקע מאמץ רב בהתייחסות לסביבה והנוף העירוני", נמסר מהחברה. " במסגרת זו נערך סקר עצים מקיף ונעשו מאמצים לשימור מקסימלי של כמה שיותר עצים. כל עץ מתוך 126 העצים בתוואי המקטע הנוכחי נבדק על פי קריטריונים של גובה, מצב בריאותי, סוג העץ ומיקומו, כך שבסופו של התהליך יישאר מספר דומה של עצים ובמקום אלו שיוסרו, ינטעו עצים במקומות אחרים לאורך התוואי".
2 צפייה בגלריה
דרך שבעת הכוכבים | צילום: אסנת גורארי טייב
דרך שבעת הכוכבים | צילום: אסנת גורארי טייב
דרך שבעת הכוכבים | צילום: אסנת גורארי טייב
צבי דותן, ממובילי מטה המאבק לבינוי שפוי הרצליה, חבר גם בקבוצות אגודת שומרי הירוק, פעילי איכות סביבה ומורשת אתרים, אמר: "אנחנו פועלים נגד הפגיעה בירוק וכריתת עצים ופועלים להשאיר את הריאות הירוקות בעיר. לצערנו כריתת עצים הפכה להיות דבר שבשגרה בהרצליה, ונהיה דבר משני כדי לתת מענה לבעיות בנייה ותחבורה. הרצליה משופעת בהרבה שטחים פתוחים אבל מתעדים אותם לטובת הנדלניסטים. בשדרת שבעת בכוכבים יש מטע יפהפה של אבוקדו הולכים לכרות אותו לטובת מגדלים גבוהים. לצערנו אין אוזן קשבת. עברתי לגור בהרצליה כדי לקבל איכות חיים שונה. אבל הולכים ולוקחים לנו כל שטח ירוק מבלי לחשוב קדימה איך אנחנו תושבי העיר נוכל לחיות פה".
מעיריית הרצליה נמסר: "מהלך מהיר לעיר נועד במהותו לייצר תחבורה ציבורית ברת קיימא המקדמת את איכות הסביבה. הדקלים הוסרו, באישור, מאיזור אי- התנועה ובסופו של תהליך הסלילה תינטע העירייה שדרת עצים מצלה".