1 צפייה בגלריה
צילום אילוסטרציה: קובי קואנקס
צילום אילוסטרציה: קובי קואנקס
צילום אילוסטרציה: קובי קואנקס
אחרי שחג חנוכה האחרון הפך בהרצליה ל"חג הנפצים", החליטו בעירייה, בשיתוף משטרת ישראל, להגביר את האכיפה במספר תחומים הקשורים לבני נוער. במסגרת כך נרשמו באופן נדיר שמונה קנסות לבני נוער מתחת לגיל 16 שנתפסו רוכבים על אופניים חשמליים. גובה כל קנס, שיכאיב לכיס ההורים: אלף שקל.
אולם לא רק הרוכבים חוו את האכיפה המוגברת. באחד המקרים שאירע בלילה שבין חמישי לשישי בשבוע שעבר, הגיע צוות שיטור עירוני לבית ספר בעיר, שם הבחינו בנערים שוברים שולחנות שדה. בעקבות זאת נרשמו שישה דוחות עירוניים על נזק לרכוש ושלושה דוחות משטרתיים על הפעלת מוזיקה וגרימת רעש. שמות הילדים הועברו למחלקת הנוער במשטרה, והם יוזמנו לחקירה.
במקרה אחר שאירע בתחילת השבוע במהלך סיור במרכז העיר, נתפס נער שעבד באתר בנייה עם רישיון מזויף. הצעיר והמעסיק עוכבו בתחנה להמשך חקירה. בפעילות נוספת, נרשמו דוחות לנערים שביצעו מעשי ונדליזם בגינה ברחוב אפרים קישון, סמוך לבית קינן.
כאמור, המטרד הציבורי הגדול ביותר החודש היו הנפרצים בלילות שהדירו שינה מהתושבים. בעירייה מסרו כי "הפעילות העירונית נגד שימוש בנפצים היא רחבת היקף וכוללת את יחידת השיטור העירוני הפועלת בשיתוף עם משטרת ישראל ועם מחלקת הנוער שלה". במסגרת זו תגברה יחידת השיטור העירוני בשבוע האחרון את הסיורים הגלויים והסמויים. במסגרת הפעילות עוכבו מספר בני נוער ובגיר אחד לחקירה בתחנת המשטרה.
"יחידת השיטור העירוני פועלת באופן נמרץ כדי לצמצם עבירות הפוגעות באיכות החיים, שמה דגש על נוכחות ונראות בשטח ומקיימת תוכנית עבודה מסודרת באזורים בעיתיים", נמסר מהעירייה. "כך למשל, בעקבות תלונות במוקד העירוני ערכה יחידת השיטור העירוני פעילות מוגברת בשכונת יד התשעה ובסמוך לה, על מנת לצמצם השלכות נפצים ומעשי ונדליזם של בני נוער".