1 צפייה בגלריה
ישיבת מועצת העיר לחודש נובמבר| צילום: עיריית הרצליה
ישיבת מועצת העיר לחודש נובמבר| צילום: עיריית הרצליה
ישיבת מועצת העיר לחודש נובמבר| צילום: עיריית הרצליה
הבוקר (ב') שלחו מספר תושבים מכתב ליועצת המשפטית לעירייה, עו"ד ענת בהרב, שעיקרו צילום בישיבות מועצה והעברת התכנים בשידור חי. כיום פתוחות ישיבות המועצה לכלל תושבי העיר, אך נאסר עליהם לצלם - מצב אותו מקווים התושבים לשנות. מחר (ג') צפוי חבר המועצה יריב פישר להעלות הצעה לסדר בנושא זה.
במכתב טוענים התושבים כי ההחלטה לאסור צילום בישיבות, נוגדת את פקודת העיריות ופוגעת בצורה קשה בעקרון פומביות הדיון. עוד נטען כי אכיפת ההחלטה סלקטיבית, מאחר שמספר חברי מועצה העלו לעמודי הפייסבוק שלהם תמונות מהישיבות ובנו של ראש העירייה וחברו העלו צילומי וידאו מתוך הקהל. "זאת בזמן שלתושב העיר, עמית מרלה ("הרצליה חופשית"), העירו מספר פעמים ודרשו להפסיק לצלם".
טענה נוספת שמעלים התושבים היא העובדה כי עיריית הרצליה מפרסמת את צילומי הווידאו של המועצה באתר רק כשבועיים לאחר הישיבה ואת התמלילים והפרוטוקולים רק כחודש אחרי הישיבה - פרק זמן ארוך ומשמעותי.
מקורו של איסור הצילום בשנת 2012 כאשר חבר מועצת העיר מהאופוזיציה, דרור עזרא, נהג להקליט ולצלם את ישיבות המועצה ולהעלותן לרשת. כשנודע הדבר לראש העיר, יעל גרמן, היא העלתה בישיבת מועצת העיר הצעה לסדר שתכליתה איסור הקלטות פרטניות של משתתפי הישיבה. בהצבעה שקוימה אישרו רוב המשתתפים את ההצעה. עזרא פנה לבית המשפט המחוזי אשר דחה את עתירתו וקבע כי "אינני יכול לכופף את העירייה לבצע מהלך כזה והעדרו אינו פוגע בעקרונות החוקתיים".
כאמור, מחר יעלה חבר מועצת העיר הצעה לסדר בנושא צילום ישיבות המועצה, במסגרתה יטען כי העלאת תכני הווידאו לאחר תקופה ארוכה, פוגעת בערך השקיפות. עוד יטען כי מדובר בצילום מגמתי אשר לא משקף תמיד את הלך הרוחות בישיבה.
מעיריית הרצליה טרם נמסרה תגובה.