1 צפייה בגלריה
עירית נגרי. "קפצתי משמחה" | צילום: אסף פרידמן
עירית נגרי. "קפצתי משמחה" | צילום: אסף פרידמן
עירית נגרי. "קפצתי משמחה" | צילום: אסף פרידמן
הטבעת נפלה: לפני חמש שנים קיבלה עירית נגרי (39) טבעת מאמא שלה. מאז כבר הספיקה לתקן אותה לאחר שחלק ממנה נשבר. בשבוע שעבר כמעט נאלצה להיפרד ממנה בנסיבות יוצאות דופן.
היא יצאה עם הכלב שלה לטיול בגינת הכלבים ובדרך ניגשה לפינת המיחזור הסמוכה כשבידיה שקית שהכילה קופסאות שימורים, אריזות קרטון ועטיפות של חטיפים. "אני מקפידה למחזר אשפה באופן קבוע ולשים אותה בפח המתאים", היא אומרת.
היא פתחה את המכסה של המיכל הכתום, המיועד למיחזור אריזות מזון, והכניסה לתוכו את השקית. כאשר ניסתה להוציא את ידה מפתח מיכל המיחזור, הטבעת שקיבלה מאימה נפלה פנימה.
"שמעתי את הטבעת מתגלגלת פנימה ואת צליל הנפילה שלה על קרקעית המיכל, שהיה ריק", היא אומרת. "השלמתי עם אובדנה של הטבעת, שבמהלך השנים פיתחתי כלפיה סנטימנטים, והמשכתי לדרכי. מאוחר יותר צץ במוחי הרעיון להתקשר למוקד 106 ולדווח. הרי הם יודעים מי אחראי על המיכלים האלה ואולי יוכלו לסייע לי. סיפרתי למוקדנית שהטבעת שלי נפלה למיכל והיא לא ממש התרגשה מהאירוע, שהרי אני לא הייתי המקרה הראשון שלה, ולא מזמן למישהו נשמט אייפד לתוך המיכל".
המוקדנית המליצה לנגרי להתקשר למחלקת התברואה מוקדם בבוקר. "התקשרתי בשבע בדיוק. השיב לי מנהל המחלקה ושמו יֶרַח. סיפרתי לו את שאירע ושאלתי אם יש מה לעשות. 'תני לי לברר', אמר ואחרי חמש דקות חזר אליי ואמר: 'עוד כמה דקות אני אצלך'. בשבע ועשר דקות הוא התייצב ליד המכולה עם בחור נוסף".
כיוון שהמיכל היה נעול, נאלצו השניים לפרוץ את המנעול ותוך דקות ספורות הגיעה למקום משאית מנוף של העירייה שהרימה את המכולה והניחה אותה על צידה, כדי שתכולתה לא תישפך. נגרי התבקשה לתת סימנים מזהים של הטבעת ואחד העובדים החל לפשפש בתוך הפסולת. חלפו רק עוד חמש דקות - והטבעת נמצאה. "הייתי בשוק. קפצתי משמחה וכולנו התחלנו לצחוק".
למחרת החליטה נגרי להודות למוקד העירוני ולעובדי התברואה על עזרתם. בפוסט בעמוד הפייסבוק היא הודתה לירח ולחבריו על המהירות ועל ההשקעה, "והכל בחיוך מלא ואדיבות רבה. כל הכבוד לכולם. כיף לדעת שיש למי לפנות".