1 צפייה בגלריה
סגן ינון | צילום: דובר צה"ל
סגן ינון | צילום: דובר צה"ל
סגן ינון | צילום: דובר צה"ל
בשבוע הבא יעמוד סגן ינון על רחבת המסדרים בבסיס חיל האוויר בחצרים ויריץ בראשו את כל שלוש השנים האחרונות שעבר בהכשרה של קורס טיס, בדרך לכנפי הטיסה הנחשקות. "אני מאמין שיהיה קשה לעכל את הסיטואציה. הטקס יהיה החותמת לכל התקופה הזאת", הוא אומר.
סגן ינון, בן ה-22 מהרצליה, למד בתיכון "ראשונים" במגמת פיזיקה ומדעי המחשב. אביו מג"ד לשעבר בתותחנים וכיום מנכ"ל בחברת הייטק, אמו פעילה בקהילה והוא עצמו ילד סנדוויץ' בין שני אחים.
קורס טיס לא היה צמד מילים זר בביתו של ינון, שכן גם אביו ואחיו התחילו כך את שירותם הצבאי. "אבא שלי החליט מרצונו שזה לא מתאים לו, פרש ועבר לתותחנים. גם אחי היה בקורס, אך לא המשיך ולכן הקורס היה מוכר בבית מבחינת החוויה. התחושה לא הייתה שאני הולך למשהו חדש והרגשתי שקורס טיס מכיל את כל מה שחיפשתי בשירות צבאי: אתגר ומשמעות".
יש רגע מסוים שזכור לך באופן מיוחד במסע ההכשרה הארוך שעברת?
"בתקופת זמן כה ארוכה יש הרבה מאוד רגעים מעצבים. אחד הרגעים המשפיעים ביותר הוא כל וועדה בכל שלב בקורס. אתה עומד למבחן ומחכה לתשובות עם פעימות לב חזקות. זה אירוע שחוזר על עצמו במהלך כל הקורס ומפתח את היכולת לקחת דברים בפרופורציה ולהבין שעשית את מה שיכולת ומה שצריך לקרות יקרה. גם אחרי קבלת התשובות החיוביות, אתה מבין שאתה ממשיך, אבל חברים קרובים שלך לא. צריך לדעת איך לקבל את זה, לתמוך בהם ולשמור על קשר".
היה נכון
במקביל ללימודיו בבית הספר, בילה ינון את רוב זמנו בתנועת הצופים. כשסיים את לימודיו ועוד בטרם הגיוס, התנדב לשנת שירות בבית שמש, שם הקים שבט צופים הפעיל עד היום והתנדב בקהילה.
כיצד השפיעו השנים הרבות שלך בצופים על אישיותך? מה לקחת איתך משם?
"הצופים זו מסגרת שנותנת לך מקום להתפתח, מפתחת את הסקרנות ומחזקת את הרצון ללמוד. אתה לא עוד ילד שמחפש את עצמו, אלא מוקף בחברים ומדריכים שנותנים לך כיוון ותמיכה. השנים בצופים בונות את הבגרות והאחריות. אתה לומד לא לקחת דברים כמובן מאליו. כבר בגיל 16 אתה מקבל להדריך קבוצה של ילדים וזה מחזק בך בדיוק את הדברים האלה".
הצופים הם גם חלק התוכניות שלך לאחרי השירות הצבאי?
"כרגע זה נראה רחוק, אך אני רוצה להאמין שאצליח איכשהו לחזור ולתת לצופים, תוך כדי השירות שלי, אם כמדריך שכבה או מלווה מדריכים. אני מרגיש שזה חסר לי, תחושת הנתינה. אני מקווה שאצליח אפילו בשנתיים הקרובות לשלב את זה".
איזה תגובות אתה מקבל מהסביבה?
"כולם מאוד מפרגנים, החברים, המשפחה, הסביבה הקרובה. הבנתי שהזמינו גם את ראש העיר לטקס".