1 צפייה בגלריה
ליאור בנימין ז"ל | צילום: פרטי
ליאור בנימין ז"ל | צילום: פרטי
ליאור בנימין ז"ל | צילום: פרטי
בחודש יוני האחרון נפטר ליאור בנימין אגמי ז"ל מהרצליה לאחר התמודדות עם מחלת הסרטן, והוא רק בן שנה ושמונה חודשים. פחות מחצי שנה אחרי האובדן, משפחתו של ליאור מגייסת תרומות להקמת הבניין החדש של מרכז "שניידר" לרפואת ילדים בישראל, המרכז שטיפל בו במסירות נפש, במסגרת "פרויקט לב".
למסע המטלטל יצאו בני המשפחה כשליאור ז"ל היה בן חמישה חודשים. "זה התחיל כבלוטה קטנה שהוגדרה כעקיצה", מספרים הוריו, אסף ודנה אגמי. "חשבנו שזה יעבור, אך מהר מאוד נכנסנו לשגרת טיפולים, לאחר שהתברר לנו שמדובר בגידול סרטני נדיר ועיקש. בהתחלה התקשינו להאמין, אבל לצערנו אי אפשר היה להתווכח עם המציאות. הרגשנו פחד עצום לאבד את התינוק שלנו, אבל באותה נשימה הבנו שחייבים להתעשת ולעשות את המקסימום שאנו יכולים, על מנת לאפשר לליאור לקבל את הטיפול הנכון ביותר עבורו".
בתחילת הדרך למדו הוריו של ליאור להכיר במציאות החדשה שנכפתה עליהם, מכל הבחינות: איך לספר לשלושת אחיו של ליאור - טליה, שי-לי ויהונתן, כיום בני 5, 6 ו-8, איך להסביר מדוע הם נעדרים תכופות מהבית, איך לשמור על סטריליות בבית ועוד. מהר מאוד הם הבינו שלבדם לא יוכלו לעבור את המסע והם בחרו בדרך של שיתוף וקבלת תמיכה זה מזו, ומבני משפחה וחברים. בנוסף הם החליטו לעבור את הדרך "בצורה שפויה ומצמיחה". "עשינו את זה בזכות ארבעת 'האל"פים' - אמונה, אופטימיות, אהבה ואומץ", הם אומרים, "היו ימים קשים, מאתגרים, מתסכלים, כואבים, ואחרי הכל אלה היו ימים מלאי אושר, שמחה ונתינה אינסופית".
במהלך ההתמודדות של ליאור הם הכירו את "משפחת שניידר", כהגדרתם. "הצוות והסביבה חיזקו בנו את האמונה והמוטיבציה וכך קיבלנו תקווה", הם מספרים. "אנחנו מודים לכל אחד ואחת שתרמו ועדיין תורמים מזמנם וממרצם וליוו אותנו לאורך המסע".
ליאור נפטר לפני חמישה וחצי חודשים, ב-28 ביוני 2017, ביום הולדתו ה-38 של אסף. "איבדנו את בננו בטרם מלאו לו שנתיים. היינו משפחה נורמטיבית מהרצליה עם ארבעה ילדים, כשביום אחד השתנו חיינו. לעולם לא נשכח ולא נפסיק להתגעגע ולחשוב עליו, זה מלווה אותנו בכל רגע, גם אם כלפי חוץ אנחנו משדרים 'עסקים כרגיל'. עכשיו מה שחשוב זה מה שאנחנו עושים בהמשך הדרך, במה אנחנו בוחרים להתמקד. עכשיו המסע מנותב למען פרויקט 'לב' ולדאגה להחזיר את המשפחה ואת שלושת ילדינו לשיגרת חיים המתאימה לגילם".
התמודדות ויצירה
פרויקט "לב" נולד לאחר השבעה. דנה ביקרה את אימה, האמנית אורנה מאירוב, ונחשפה לעשרות יצירות אומנות שנוצרו על ידה במשך השנים, בין היתר יצירות שיצרה ביחד עם נכדיה - אחיו ואחייניו של ליאור, כחלק מהניסיון להקל על ההתמודדות בדרך של יצירה.
הרעיון היה להקים תערוכה ואת ההכנסות ממכירת יצירות האומנות לתרום למען בית החולים. בהמשך הפך לערב התרמה, העתיד להתקיים ביום רביעי ב-27.12.17 במלון "ווסט לגון" בנתניה. במקביל, הם הקימו אתר בשם "פרויקט לב", שמטרתו לגייס כמה שיותר משאבים לילדי בית החולים "שניידר" בפתח תקוה ובנייתו של בניין חדש.
האתר מאפשר לכל אדם להיכנס ולתרום כפי יכולתו סכום שיוכר על ידי רשויות המס למען קידום והרחבת בית החולים.
"למעשה, הסכמנו לחשוף את הסיפור האישי שלנו על מנת לרתום כמה שיותר אנשים למען ילדי 'שניידר'", מסבירים במשפחת אגמי. "החשיפה לא קלה לנו, אך ההחלטה שלנו להתמודד עם הכאב והאובדן היא באמצעות הבחירה בחיים ובערך הנתינה. הצורך לתת למשפחות רבות אחרות שמתמודדות עם מחלה, כאב ואובדן, הובילה אותנו ל'פרויקט לב'. אנחנו בחרנו בחיים עם כל הקושי והכאב וכעת אנחנו שוקדים על גיוס כמה שיותר כספים למען ילדי שניידר ובניית המבנה החדש".
ההורים מדגישים כי "פרויקט לב" מתקיים בשיתוף פעולה ובליווי המרכז הרפואי שניידר. כל סכום שייתרם באתר ובערב ההתרמה יועבר במלואו למען ילדי שניידר ללא גזירת עמלה.
לתרומות ולקבלת פרטים נוספים אודות "פרויקט לב", בדף הפייסבוק.