2 צפייה בגלריה
מכונית של עובד עירייה חונה בשטח הפרטי | צילום: פרטי
מכונית של עובד עירייה חונה בשטח הפרטי | צילום: פרטי
מכונית של עובד עירייה חונה בשטח הפרטי | צילום: פרטי
עיריית הרצליה עברה למשכנה החדש בבניין שער העיר ברחוב בן גוריון כבר לפני כחצי שנה, אך כעת טוענים תושבי האזור כי בעקבות המעבר החלו עובדי העירייה לתפוס חניות פרטיות, זאת על אף בקשות חוזרות ונישנות מצד התושבים להתחשב במצב ולחנות במקום אחר.
את הטענות מעלים בעיקר תושבים ובעלי עסקים ברחוב הס הסמוך לבניין העירייה. לחלק מדיירי הרחוב מתחמי חנייה פרטיים, כך לדוגמה לדיירים בבניינים 32, 34 ו-36, שחולקים שטח משותף לחנייה. כעת לטענתם, "גילו" עובדי העירייה את השטח והם תופסים את החניות למרות שמדובר בשטח פרטי.
התושבים הנואשים מדווחים כי ביצעו מספר פעולות במטרה לשנות את המצב, כגון תליית שלטים המורים כי מדובר בשטח פרטי, שיחות עם עובדי העירייה אשר מחנים באופן קבוע, פנייה לבכירים בעירייה ופנייה למוקד העירוני, אשר מסר כי הם אינם אוכפים חניות בשטח פרטי.
2 צפייה בגלריה
צילומים: פרטי
צילומים: פרטי
צילומים: פרטי
"מאז שהעירייה עברה למשכנה החדש כנראה שאין מקומות חנייה בתוך הבניין וכתוצאה מכך החלו העובדים לתפוס את החניות ברחוב הס. הם תופסים את החניות האפורות באזור וזה בסדר גמור מכיוון שמדובר בחניות ציבוריות", מסביר תושב האזור. "אך לחוסר מזלנו לכל המתחם שלנו יש שטח משותף לבניינים ובתקופה האחרונה עובדי עירייה מגיעים מוקדם בבוקר ומחנים שם. מדובר בכלי רכב עם לוגו של העירייה וגם עובדים עם רכבם הפרטי".
"תלינו שלטים ודיברנו איתם, אך הם מתנהגים כאילו מותר להם לפלוש לשטח פרטי. במוקד העירוני נמסר שאינם אוכפים חניות בשטח פרטי וזה אבסורד שמחלקה אחת בעירייה מודה שהשטח הוא פרטי, אך עובדי מחלקות אחרות מחנים שם".
מעיריית הרצליה נמסר: "מדובר בשטח שמאחורי העסקים בעצמאות (דרום) והעסקים על הס (מערב). ייעוד הקרקע ברובו הוא למגורים, חלקו ציבורי. כלי רכב המחנים באזור הם כלי רכב המגיעים לעסקים כמו מינימרקט מספרה ירקן ועוד. אין לעירייה יכולת לשלוט על מי שחונה שם וזה גם לא בסמכותנו. עיריית הרצליה אוכפת חנייה שלא כחוק בשטח ציבורי ולא בשטח פרטי".