1 צפייה בגלריה
הפעוט שהתעורר אחרי לילה של עקיצות | צילום: פרטי
הפעוט שהתעורר אחרי לילה של עקיצות | צילום: פרטי
הפעוט שהתעורר אחרי לילה של עקיצות | צילום: פרטי
תלונות רבות נשמעות בימים האחרונים בקרב תושבי העיר על ריבוי יתושים, דווקא עכשיו כשמזג האוויר מתקרר והקיץ מאחורינו. את התלונות בנושא מעלים תושבים מכלל השכונות, ביניהן נחלת עדה, הרצליה ב', הרצליה הצעירה ומרכז העיר. לטענתם, עליהם להקפיד לסגור חלונות מדי ערב מאחר שביתם מתמלא במהירות ביתושים.
באזור מרכז העיר מתמקדות תלונות רבות בבריכת נוי בגינת "גן בן שפר". תושבי האזור טוענים כי ייתכן שהמים העומדים בבריכה, הם המקור לבעיה. ויקי חיים, תושבת העיר המתגוררת בסמוך לגן בן שפר, התעוררה בתדהמה לפנים העקוצות של בנה בן השנה וחצי. "אנחנו גרים ברחוב ההגנה, סמוך לגינה וגם בקיץ וגם בחורף סובלים מיתושים, אבל אני לא זוכרת שבקיץ נעקצנו בצורה כזאת", מתארת חיים. "מהשעה 17:00 כל הבית סגור ואנחנו לא יכולים אפילו ליהנות מהאוויר הצח. מילא כשמדובר באדם מבוגר, אבל כשהתעוררתי אתמול וראיתי את בני חשכו עיניי. עבור ילד קטן מדובר בסבל נוראי. מספר פעמים בילינו בגינה וכולנו חזרנו מאוד עקוצים, לכן אני נוטה לחשוב שהבריכה היא מקור הבעיה".
תושבת נוספת המתגוררת באזור מתארת מצב זהה. "אנחנו מתגוררים ברחוב ההגנה פינת יגאל אלון (באלכסון לבן שפר). יש לנו רשתות בבית ובכל זאת, כל יום אנחנו במסע ציד נגד יתושות", היא מספרת. "אנחנו בחודש דצמבר, אבל יש לי כל יום וכל היום יתושים בבית. אנחנו לא מצליחים להבין מאיפה הם מגיעים. גם אם הבריכה היא לא המקור, באזור הזה יש כמויות מטורפות. ציפינו שזה יעלם כשמזג האויר יתקרר וזה לא קורה".
כאמור, תושבי מרכז העיר הם לא היחידים המתלוננים על תופעה זו. תושבת שכונת הרצליה ב', מספרת: "אנחנו גרים ליד מגדל המים והמשטרה ויש פה המון יתושים - זה סיוט. כל הבית עם רשתות ועדיין אנחנו עם יתושים כל היום, גם בימים קרים. גם כשגרנו בנוף ים המצב היה זהה. דיברנו לא מעט עם העירייה והגיע מנטר מטעם, אבל זה לא עזר. אני אמא לשתיים ומבלה בגני שעשועים לא מעט ותמיד חוזרים עקוצים".
מעיריית הרצליה נמסר: "הבריכה בבן שפר תיבדק על ידי הגורמים המקצועיים. חשוב מאוד להבין שכל מקור מים, אפילו הקטן ביותר, כמו תחתית של עציץ או שלולית - עשוי להוות בית גידול ליתושים. יש לבדוק שבסביבת המגורים אין מקור מים עומדים".