2 צפייה בגלריה
מימין: השף מאור כהן והבעלים איציק חסון | צילום: איתי פולק
מימין: השף מאור כהן והבעלים איציק חסון | צילום: איתי פולק
מימין: השף מאור כהן והבעלים איציק חסון | צילום: איתי פולק
כפי שמהוות הקשתות הצבעוניות סימן היכר בולט ל"חוף השרון", כך גם מסעדת "על המים" הוותיקה הממוקמת במרכז החוף. כסאות העץ, המפות הלבנות, התפריט המגוון וכמובן האווירה הרומנטית עם נוף לים, משכו את עיניהם של המבקרים בחוף במשך שנים רבות.
עד לפני כחודש פעלה המסעדה בכל ימות השבוע לרבות שישי-שבת ואף הציעה מגוון מאכלים לא כשרים, ביניהם פירות ים. אולם לאחרונה החליט בעל המסעדה, המסעדן איציק חסון, לשנות את אופי המקום ולהפוך את המסעדה לכשרה, מה שמחייב את שינוי התפריט וסגירתה בסופי שבוע.
עבור מסעדה הממוקמת על החוף, שם עיקר הפעילות היא בשבתות ועוד בעיר בעלת ציביון חילוני מובהק, נראה היה שמדובר בצעד שיבשר את הסוף. אולם חודש ימים אל תוך השינוי, מודה חסון כי "היה קהל רב שרצה ולא יכל להגיע לפה, קיים ביקוש למסעדות כשרות".
את המסעדה רכש חסון לפני כ-15 שנה והוא גם בעלי מסעדת החוף "גזיבו" הסמוכה ובית הקפה "מיקה". כשנשאל מה הוביל אותו למהלך מסביר כי זהו שילוב של הרצון לנוח בשבתות וגם העובדה כי רצה להציע מקום כשר בעקבות הביקוש העולה. "אני שנים רבות בתחום הזה ורציתי לנוח בשבתות. במשך 30 שנים אני עובד 24/7 והעסק שאב ממני המון כוחות. רציתי להתפנות למשפחה שלי וברוך השם זה עשה לי רק טוב על הנשמה".
2 צפייה בגלריה
צילום: איתי פולק
צילום: איתי פולק
צילום: איתי פולק
"מסעדת 'על המים' ממוקמת באזור תיירותי מאוד והיה קהל רב, ביניהם תיירים, שהמסעדה הפסידה וכעת גם הם יכולים ליהנות", מסביר חסון. "המסעדה קיימת כבר 29 שנים וכעת חשפנו אותה לקהל יעד גדול יותר. אני מאמין שתהיה הרמוניה ושבסופו של דבר כולם יהנו וימים יגידו שעשינו את הדבר הנכון. כבר היום אני רואה את זה, כי המקום מלא בצהריים. עד עכשיו בקושי היו פה אנשים בשעות האלה ומאז השינוי, המסעדה מלאה".
לא חששת מפגיעה כלכלית ואובדן לקוחות שיתנגדו למהלך?
"היה לי מבחן רצון. בחודש האחרון לפני שסגרתי ההכנסות היו כפולות ועבדתי בלי סוף. הבנתי שאין סוף לפיתויים, אבל נכנסתי למהלך הזה נקי, בלי חרטות ומתוך רצון מלא. אני מייצג את המסעדה שלי ולא נכנס לוויכוחים של פוליטיקה, דתיים חילוניים. אני כן מתפלל ועושה מצוות וזה עניין אישי שלי. פה במסעדה אני עושה מהלך שבסופו של דבר יהיה טוב לכולם. קיבלתי גם תגובות אוהדות, אך גם תגובות קוטלות, אך בסוף אנשים יצביעו ברגליים, ישכחו מהכל ויבואו ליהנות. מעבר לפן האישי, זה עשה טוב גם בפן העסקי, מאחר שבאמת יש קהל תיירותי רב אשר כעת יוכל להגיע".
כמסעדה שהתמחתה בפירות ים, השינוי בתפריט בוודאי משמעותי.
"כיום תחום המסעדנות הפך מאתגר, מתוחכם ומעניין יותר. אנשים רוצים אוכל פשוט וטבעי יותר, בלי ערבובים מיותרים. לקחתי את מי שהיה הסו שף של מאיר אדוני, השף מאור כהן, אשר מוביל את המהלך, שינוי התפריט, התאמת הטעמים. ממסעדת דגים ופירות ים הפכנו למסעדת דגים חלבית. בבוקר אנחנו מציעים ארוחות בוקר, בצהריים עסקיות ובערב הופכת המסעדה למסעדת שף כשרה, דבר די נדיר לאזור".