1 צפייה בגלריה
צילום המחשה: shutterstock
צילום המחשה: shutterstock
צילום המחשה: shutterstock
לפני כחודש הוחלט כי צהרוני הגנים אשר אוחדו בתחילת השנה, יפוצלו. הפיצול נועד לאפשר רישום לילדים רבים שהוריהם ביקשו צהרון בתחילת השנה, אך עקב איחוד הגנים, לא נותר מקום. מדובר היה במספר צהרונים ברחבי העיר, ביניהם הגנים "זוהר וכוכב" ו"דליות חצב". מפעילת הצהרונים, "טומשין", התבקשה לספק כח אדם לכל הצהרונים עד ל-1 בנובמבר, אולם התאריך עבר והגנים טרם פוצלו.
לאור כך התכנס בשבוע שעבר צוות ועדת יול"א גנים בראשות מ"מ יו"ר ועד ההורים העירוני ליאור לזר, מנכ"ל החברה למרכזים קהילתיים יקי חרל"פ ונציגי חברת "טומשין". בפגישה העביר לזר ביקורת על ההתנהלות השוטפת של "טומשין", לאור מה שכינה "מחדלים רבים מאז נפתחה שנת הלימודים". בין היתר מציין לזר את המחסור בכוח אדם ואנשי צוות לא מנוסים. בנוסף מבקשים ועד ההורים ונציגי הורי הגנים פיצוי להורים עבור חודשים אלה.
"הוועדה כעת צריכה לגבש אסטרטגיה לקראת השנה הבאה, כדי שהמחדלים לא יחזרו", אומר לזר. "בין היתר להכין את המתווה לאישור היועץ המשפטי עד ינואר הקרוב. הורים רבים שילמו מחיר כבד על מה שקרה בתחילת השנה - מחיר של אובדן שעות עבודה ועוגמת נפש. אם המערכת רוצה לרכוש חזרה את אמון ההורים, שגם ככה על כרעי תרנגולת, חייבים לפצות את ההורים" טוען לזר.
ביום חמישי התקיימה פגישה נוספת במשרדו של מנכ"ל העירייה, יהודה בן עזרא, בנושא צהרוני הגנים "חצב דליות". לטענת ההורים, המפעילה "טומשין" לא הצליחה להתחייב לפיצול הצהרונים לכן תוכננה בשישי בצהריים הפגנת הורים מול ביתו של ראש העיר משה פדלון. לאחר סבב שיחות, הבטיח לטענתם ראש העיר כי יימצא פתרון בתוך שבועיים. "אנחנו שמחים שראש העיר שם את החינוך בראש סדר העדיפויות והתערב במשבר, ותוך שעות הצלחנו להגיע לסיכום עם הורי הגן".
מעירייה הרצליה נמסר: "יתקיים דיון מסודר עם נציגי ההורים ובהתאם יתקבלו החלטות".
מ"טומשין" טרם נמסרה תגובה.