1 צפייה בגלריה
בית ספר "שז"ר". "היא נמצאה הראויה ביותר לתפקיד" | צילום: יוגב עמרני
בית ספר "שז"ר". "היא נמצאה הראויה ביותר לתפקיד" | צילום: יוגב עמרני
בית ספר "שז"ר". "היא נמצאה הראויה ביותר לתפקיד" | צילום: יוגב עמרני
מנהלת חדשה מונתה לאחרונה לבית ספר "שז"ר" בהרצליה, אך כבר יש מי שאינו מרוצה, לאחר שהתברר כי מדובר במנהלת שפוטרה לאחר שנה בלבד מניהול בית ספר בעמק חפר.
בשנה שעברה ניהלו הורי התלמידים ב"בית יצחק" בעמק חפר מאבק עיקש מול אגף החינוך של המועצה ולא הסכימו למינוי של הדר טימור לתפקיד, בטענה שאין לה כל ניסיון. אכן הייתה זו שנתה הראשונה של טימור כמנהלת, אך לאחר שצברה ניסיון כמורה, יועצת חינוכית ומפקחת, וזכתה להערכה רבה במשרד החינוך. אולם, לדברי גורם במועצה, "היה לה קצר בתקשורת עם ההורים, שלא רצו אותה מההתחלה ולא נתנו לה צ'אנס".
המועצה העניקה לטימור סיוע מיועצת ארגונית וממנהלת ותיקה בגמלאות, אבל בסוף השנה התבקש משרד החינוך להחליף אותה וכאמור והיא מונתה לנהל את בית ספר "שז"ר" בהרצליה.
לאחר שנודע על מינויה של טימור בהרצליה, פנו הורים רבים למ"מ יו"ר הוועד העירוני בהרצליה, ליאור לזר, בטרוניה על מינויה מנהלת חסרת ניסיון לתפקיד, במיוחד לאחר שעבודתה הופסקה בתום שנתה הראשונה כמנהלת.
"המנהלת שעזבה השאירה את בית הספר במצב לא טוב, עם הרבה בעיות משמעת וכוח אדם", אומר אחד ההורים. "בית הספר שלנו זקוק למנהלת שתטפל באופן אסרטיבי ומפוכח בכל הבעיות המורכבות שבו, בעיקר בבעיות התנהגות, תעמוד מול ההורים ותתדרך את המורים. אני מתקשה להאמין שמנהלת בעלת שנת ניסיון ניהולי אחת בלבד תוכל לעשות זאת. הרי אין חשוב יותר מחינוך הילדים שלנו".
לדברי לזר, "ועד ההורים בהרצליה ישמח כי תהליך מינוי מנהלי בתי הספר בעיר יתבצע בשקיפות ובשיתוף נציגי ועד ההורים".
ועד ההורים בבית הספר, לעומת זאת, הציג השבוע דעה שונה: "ההנהגה ערה לטענות השונות שעלו בקשר למינויה של גברת טימור לניהול בית ספר 'בית יצחק'. יחד עם זאת, אין דין בית ספר 'בית יצחק' כדין בית ספר 'שז"ר'. אנו סמוכים ובטוחים כי בית ספר שז"ר חזק דיו על מנת לקבל רוח ניהולית צעירה. אנו מאמינים כי תמיכת הורי שז"ר תאפשר לגברת טימור לשמור על הרמה המצוינת של בית הספר ואף להצעיד אותו קדימה".
ממשרד החינוך נמסר: "הדר טימור נבחרה בוועדת מכרזים, לאחר שנמצאה הראויה ביותר לתפקיד".
מעיריית הרצליה נמסר: "בתי הספר היסודיים באחריות משרד החינוך".