1 צפייה בגלריה
(צילום: shutterstock)
(צילום: shutterstock)
(צילום: shutterstock)
בית המשפט השלום בכפר סבא אישר לאחרונה הסכם פשרה, לפיו תפוצה תושבת העיר בת 37 בסכום כולל של 300 אלף שקלים. הסכם הפשרה קיבל תוקף של פסק הדין במסגרת תביעת נזיקין שהגישה האישה כנגד בעליהם של הכלב שתקף אותה.
מדובר במקרה שארע במאי 2008. התובעת יצאה לטיול עם שני כלביה מסוג טרייר באחד הרחובות בעיר. לעברם התקרב כלב לא קשור והתחיל לתקוף את הכלבים כשהוא מפיל ארצה את התובעת.
מכתב התביעה שהוגש באמצעות עו''ד ענת קאופמן עולה, כי התובעת נחבלה קשות במרבית חלקי גופה ובעיקר באגן, בירך ובכף ידה. ממקום האירוע היא הובהלה לבית החולים איכילוב, שם התברר בין היתר, כי היא סובלת משבר בצוואר הירך, זקוקה לניתוח ובהמשך לטיפולי פיזיותרפיה ממושכים.
"חשיבותו של הפיצוי הזה הוא כפולה", אומרת עו"ד ענת קאופמן, שייצגה את התובעת "קודם כל משום שאדם שנחבל מכלב חייב לדעת שבעל הכלב נושא באחריות מלאה לנזק שהכלב שלו גורם. המסר מהמערכת המשפטית בנושא זה הוא ברור. מסר נוסף חשוב לא פחות, הוא בהקשר לתאונות שנראות לנו לא שגרתיות, סתמיות או מקריות, כמו נשיכת כלב או דלת שנסגרת - בהם אין לכאורה גורם עם ביטוח שיכסה את הנזקים – עדיין, אסור להתייאש".
"יש נתיב ויש דרך, כפי שראינו במקרה הזה".