המשרד להגנת הסביבה הודיע השבוע לעיריית רמת השרון על היתכנות להימצאות "פסולת מזוהמת בנפיצים" בפארק הנצח. ההודעה הגיעה לאחר שהרשות לפינוי מוקשים (רלפ"מ) גילתה בשני אזורים בפארק עדויות לשאריות של פסולת נפיצה. ראש העירייה אבי גרובר כינס דיון חירום עם גורמי המקצוע והורה לסגור חלקים בפארק.
1 צפייה בגלריה
גורמי מקצוע השבוע בפארק
גורמי מקצוע השבוע בפארק
גורמי מקצוע השבוע בפארק
(צילום: דוברות העירייה)
קראו גם >>>
כזכור, פארק הנצח הוקם במתחם שהיה בעבר בשטח של תע"ש. כבר בשנת 2014 עלה חשד במשרד להגנת הסביבה כי בשטחים מסוימים יש עדויות לקיום חומרי נפץ, אך בדיקה שנערכה באותה עת לא העלתה דבר בגלל שגיאה בפיענוח תצלומי האוויר. בשנה האחרונה התקבל מהרלפ"מ מידע אחר, בעקבות מדידות חדשות לפיהן בפארק יש שני מתחמים שבהם עשויה להיות פסולת הכוללת קופסאות ריקות של מוקשים שפורקו. חומרי הנפץ נלקחו מהמוקשים המפורקים, אך יתכן שנותר מעט חומר מסוכן.
מנהל מחוז תל אביב במשרד להגנת הסביבה, יורם הורביץ, אמר כי צוותים מקצועיים יגבשו את הפעולות הנדרשות כדי להחליט אם להמשיך בסגירת הפארק, מה יהיה היקף הסגירה ומה הפעולות המיידיות שצריך לעשות". עוד ציין כי למרות רמת הסיכון הנמוכה, המשרד להגנת הסביבה תומך בהחלטת ראש העיר לסגור את הפארק. לדבריו "נטרלנו לגמרי את הסיכון לציבור בשל הסגירה".
 בעירייה הדגישו כי לבתים סביב הפארק לא נשקפת כל סכנה וכך גם לעוברים ברחוב הנצח. גרובר: "חדשות לבקרים מתגלים זיהום ונפיצים שנקברו תחת האדמה בשטח תע"ש. על השטח הזה המדינה רוצה לבנות 36 אלף יחידות דיור. מדובר בטירוף ובחוסר הגיון קיצוני. אנחנו קוראים למדינה לטהר את השטח ואז להניח לאדמה ל-20 שנים ויותר, על מנת לוודא שאנחנו לא מייצרים פצצה מתקתקת בשטח תע"ש".