ראש המטה הכללי, רב-אלוף אביב כוכבי, הגיע בסוף השבוע לטקס המצומצם של מסדר כנפיים מחזור 183, וראה 39 טייסים חדשים מקבלים את כנפי הטיס שלהם, בנאומו מתח כוכבי ביקורת על "שלט ענק" שהוצב בהרצליה, עליו נכתב "הטובים לסייבר". "'הטובים לסייבר'? לא לא, זאת טעות. המסר המגולם בשלט עמוק יותר מכפי שהוא עשוי להיראות, והוא משקף אובדן ערך ופגיעה בערכים אצל חלק מהאוכלוסייה. המסר נאמר לפעמים בהומור, לפעמים בציניות ולפעמים במעשים, והוא מחלחל ומחליש את יסודות החברה וסדר העדיפויות הדרוש לה".
1 צפייה בגלריה
הרמטכ"ל אביב כוכבי
הרמטכ"ל אביב כוכבי
הרמטכ"ל אביב כוכבי
(צילום: דובר צה"ל)
קראו גם >>>
"הטובים הם קודם כל הלוחמים. לסייבר יש פוטנציאל רב, והוא כנראה מכניס כסף רב, והאנשים שהולכים לשם מוכשרים, אבל הטובים – נמדדים בראש ובראשונה בנכונות שלהם בלתרום למדינה, הטובים נמדדים בנכונות שלהם לסכן את חייהם כדי להגן על אנשים אחרים".
עוד הוא הוסיף במידה רבה של ביקורת: "זהו הביטוי המובהק והצרוף למושג הטובים, ואל תעזו לקחת לנו אותו, ואל תעזו לשחק אותו. אל תעבירו אותו תהליכי מודרניזציה ואל תכפו להתאים אותו לרוח התקופה כביכול. הטובים – זהו ערך על זמני, שניצב כצוק שלא נשחק מול אופנות, מגמות ושינויים חברתיים. הטובים הם אלו שעושים משהו בשביל מישהו. משהו טוב, חשוב וערכי, ובלי לשאול מה יוצא לי מזה".