תושבת רמת השרון שרכשה חלקת קבר זוגית בבית העלמין "סגולה" בפתח תקווה, טוענת כי חברת קדישא חסמה את המעבר לחלקה כאשר חפרה בסמוך שני קברים נוספים. לדבריה, הדבר מקשה עליה להגיע לקבר בעלה ובעקבות כך הוגשה תביעה בה נתבקש בית המשפט לאסור על החברה למכור את הקברים הנוספים.
1 צפייה בגלריה
הקבר והחלקה הצמודה שקשה להגיע אליה
הקבר והחלקה הצמודה שקשה להגיע אליה
הקבר והחלקה הצמודה שקשה להגיע אליה
( צילום: פרטי)
קראו גם >>>>
בכתב התביעה שהוגש בבית משפט השלום בכפר סבא, מפורט כי בעלה ואבי ילדיה של התובעת (86), עורכת דין במקצועה, נפטר בחודש ספטמבר 2018. סמוך לפטירתו היא פנתה לחברה קדישא בפתח תקווה כדי לקנות חלקת קבר זוגית עבור בעלה המנוח ועבור עצמה. התובעת ביקשה לקנות חלקת קבר שתהיה במיקום נוח ונגיש, בהיותה בעלת אחוזי נכות ומוגבלת ניידות.
לאחר שהוצגו לה מספר מקומות קבורה אפשריים בבית העלמין "סגולה", בחרה התובעת במיקום הקרוב ביותר לשביל הכניסה לבית העלמין, שמאפשר מעבר בטוח ונוח לחלקת הקבר. "התובעת שילמה ממיטב כספה, סכום גבוה ביותר לכל הדעות, סך של 96 אלף שקלים, עבור שתי חלקות הקבר. לטענתה, המצג שהוצג בפניה היה של מצב קיים, בו הקברים שרכשה הינם הראשונים בשורה הראשונה כך ששביל הכניסה מאפשר גישה נוחה אליהם. לדבריה, המרווח בין הקברים לגדר ולצמחיית השיחים שבצידה הפנימי היה כ-80 ס"מ. הצמחייה מוסיפה נוי ורוגע, שכן מעבר לגדר יש דרך כניסה ראשית למכוניות לתוך בית העלמין, והשיחים יצרו חציצה מעל גובה גדר האבן הנמוכה.
"לתדהמת התובעת, בביקורה בחודש פברואר 2022 גילתה כי לאחרונה נחפרו שני בורות קבר חדשים מימין ובצמוד לחלקת הקבר הזוגית שרכשה, אשר טרם נקברו בהן נפטרים. מתברר כי סביב הבורות החדשים נוצק מסד בטון, ובגודלם הם חוסמים לחלוטין את הגישה לקבר בעלה".
לטענת התובעת, "מרווחים אלה, ובמיוחד של הקבר הקיצוני, מגדר האבן, אינם מאפשרים גישה בטוחה וראויה לקבר בעלה והופכים את הדרך אליו למבצע טיפוס ודריכה על הקברים החדשים".
התובעת פנתנה למנהל העבודה במקום והלינה על חסימת הגישה לקבר המנוח. בתגובה נמסר לה כי צמחיית השיחים הפנימית לגדר תוסר, אלא שהיא טוענת כי "הסרת הצמחייה לא תפתור את בעיית חסימת הגישה".
התביעה הוגשה נגד חברה קדישא "גחש"א" פתח תקווה ומנכ"ל החברה. התובעת ביקשה מבית המשפט לתת צו מניעה קבוע שיאסור על הנתבעים למכור את הבורות החדשים למשפחות נפטרים או לבצע בהם קבורה, ולשמור על גישה לקבר המנוח בהתאם להוראות הרשות הארצית לשירותי דת.
מנכ״ל חברה קדישא פתח תקווה, יהודה פורת: "הנושא נמצא בהליך משפטי ולכן אנחנו מנועים מלהגיב".