למרות שהוא נחשב לכוכב עולה ומשחק בליגה הספרדית ברק ראסל גנות, לא מוגדר על ידי צה"ל כספורטאי מצטיין, וכעת, לדבריו , עומדים לגדוע לו את החלום: "אני רוצה לשרת בצה"ל ורוצה לתרום למדינה, רק שיבואו לקראתי".
2 צפייה בגלריה
ברק ראסל גנות
ברק ראסל גנות
ברק ראסל גנות
(צילומים: פרטי)
התחיל לשחק בכיתה ג' בקבוצת הילדים של רמת השרון ומאז הכדורגל מלווה אותו. "כל השנים הייתי בכדורגל", סיפר למיינט הרצליה, "מאז שאני זוכר את עצמי אני רוצה להיות שחקן". ועכשיו צה"ל עומד לגדוע לו את החלום.
לפני למעלה משנה ברק הגיע להתרשמות בהואסקה שבספרד, מועדון שידוע במחלקת הנוער שלו ומשמש חממה לכישרונות מכל העולם, וארבעה חודשים אחר כך עבר להתגורר בעיר שבצפון המדינה ולהתאמן בשורות המועדון וקבוצת הנוער שלו. למועדון שיתופי פעולה עם קבוצות מהליגה הראשונה בספרד כמו ריאל בטיס, אלאבס ועוד.
מתחם המגורים הוא חלק מהאקדמיה בתנאים של פנימייה, כשאת חדרו הוא חולק עם שני שחקנים מקנדה.

2 צפייה בגלריה
עו"ד עדן זינו
עו"ד עדן זינו
עו"ד עדן זינו
(צילום: פרטי)

עוד בטרם עבר להתגורר בספרד לאחר שכבר קיבל את הצו הראשון, הסביר, לדבריו, לצבא את תכניותיו וחשב שהנושא יוסדר. "דיברתי עם המאמן שלי בהואסקה ובונים עליי. רוצים אותי עוד שנה שאסיים את מסלול מחלקת הנוער וזה מתנגש עם הדרישות של צה"ל".
לגנות שאיפות גדולות. "המטרה שלי זה נבחרת ישראל, אבל אם יוצאים על נפשי או לא עושים צבא זה בעייתי מאוד ומבטל את האפשרות להיות בנבחרת".
גנות מזכיר את ירדן שועה כדוגמה לשחקן שאינו זכאי לזימון לנבחרת הבוגרת עקב העובדה שלא השלים שירות צבאי מלא.
"החלום שלי זה נבחרת ישראל, לשיר את התקווה במדים הלאומיים, אבל אני גם לא רוצה להחמיץ את ההזדמנות להתפתח בספרד ולקפוץ לשלב הבא. אחד משחקני אלבניה ביורו היה פה עד לא מזמן. אני מאוד מקווה שצה"ל ילך לקראתי" הוא מסכם.

קראו גם:

כשהבין שצה"ל פחות בעניין של להגשים לו חלומות, החליט לפנות לעו"ד עדן זינו, מומחית לזכויות חיילים. "כחברה חשוב שנוכל לתת לכל אדם להתפתח ולהגשים את הפוטנציאל שלו, כמובן כל עוד זה במקבלות החוק ולא ופגע בביטחון המדינה" אומרת עו"ד עדן זינו, שפועלת גם מול משרד התרבות והספורט כדי לקבל את דחיית השירות המיוחלת, "כרגע הוא מודבר במקרה חריג והבקשה שהגשתי עבורו נבחנת בכובד ראש על ידי כל רשויות המוסמכות. אני מאמינה שיבינו את המצב ויאפשרו לברק להגשים את הכישרון הגדול שיש לו. לברק יש יותר מאזרחות אחת, אבל הוא דבק באזרחות הישראלית ורוצה לתרום למדינת ישראל ולצה"ל בהתאם ליכולתו וכישוריו".
מדובר צה"ל טרם נמסרה תגובה.