מאבק הסוחרים נגד עיריית הרצליה: בשבוע שעבר קיבלו סוחרי הרצליה הודעה לפיה עליהם להערך כי מתחילת חודש יולי הם יחלו לאכוף מדיניות חדשה בנוגע להוצאת סחורה.
3 צפייה בגלריה
מחאת הסוחרים בהרצליה
מחאת הסוחרים בהרצליה
מחאת הסוחרים בהרצליה
(צילומים: פרטי)
אנשי העסקים שלא קיבלו זמן מספיק להערך קיבלו בהפתעה גמורה את המדיניות החדשה, שהייתה נהוגה מזה עשרות שנים והחלו להתארגן למחאה נגד העירייה והעומד בראשה.
איש עסקים מלב העיר ברחוב בן גוריון. שמעסיק שמונה עובדים תושבי העיר: "זו החלטה שנחתה עלינו כרעם ביום בהיר. בתוך שבועיים עלינו לשנות סדרי בראשית, ובאם לו יהיו קנסות. אין לנו שום בעיה עם הסדרת מדיניות וחזות הסביבה, זה מצויין. אבל שיהיה מספיק זמן להערך".

3 צפייה בגלריה
קנס שקיבלו הסוחרים
קנס שקיבלו הסוחרים
קנס שקיבלו הסוחרים
(צילום: פרטי)

בעל חנות נוספת מרחוב סוקולוב: "זה באמת מה שחשוב? הוצאת כיסא או דוכן, זה חזות העיר, שדיתקנו קודם את המדרכות, שיטפלו בתשתית, הגיע כאן שריף חדש, בריון, מנסה לצבוע אותנו בצבעים של עבריינים, כאילו משפחות פשע מאחרינו, וכל זה כדי לצבוע את העיר הזו בלבן של אנשים שבעים ומורמים מעם, שיתבייש הוא וכל מי שבחר בו, גם אני לצערי, אני מתבייש".
שכנו לחנות מוסיף: "אנחנו בקריסה מוחלטת, היינו אצלו במפגש, איזו התנשאות, איזו מורמות מעם, דבר כזה לא ראיתי. כמה זלזול באנשים, כמה זלזול בתושבים, מסתכלים עליך מלמעלה. המשכורת שלו ברוך ה' נכנסת טוב, שלו ושל כל בכירי העירייה, אנחנו לא יכולים לגמור את החודש, אנחנו נגיע לפת לחם. גם ככה הייתה הקורונה, ואחר כך המלחמה, אנחנו מנסים לשרוד ועכשיו המכה הזו".

3 צפייה בגלריה
הפגנה מול ביתו של ראש העיר
הפגנה מול ביתו של ראש העיר
הפגנה מול ביתו של ראש העיר
(צילום: פרטי)

מי שתפס טרמפ על מחאת הסוחרים הוא העבריין לשעבר רפי קדושים שנצפה במספר הפגנות ליליות מול ביתו של ראש העירייה יריב פישר. קדושים הידוע בהתנגדותו החריפה לראש העיר יריב פישר, אינו בעל עסקים שאמור להפגע מהאכיפה והמדיניות החדשה, אך די במחאה הכי קטנה בעיר נגד ראש העיר והוא יהיה הראשון להתייצב.
כך או כך, במשטרה לא לקחו סיכון ותגברו את האבטחה בסביבתו של ראש העיר.
בעלי העסקים מקימים מטה מאבק שלדבריהם יכלול פעולת מחאה נרחבות: "אנחנו הולכים לפטר עובדים, תושבים הרצליינים רק בגלל המדיניות הזו, אנחנו לא ישנים בלילות בגלל הדאגה לפרנסה שגם הוא לא ישן|".
בעל עסק מוכר מאוד בעיר, הוסיף: "הוא עכשיו רוצה לצבוע את המחאה נגדו בצבעים פוליטיים, אנחנו א-פוליטיים לגמרי. הוא אומר שמשפחות פשע עומדות מאחורי המחאה. אצל פישר כנראה כל מי שהוא ספרדי כנראה עבריין".

קראו גם:

מעיריית הרצליה נמסר בתגובה: "ראשית, אנו מקדמים בברכה כל הפגנה ומחאה שנערכות במסגרת החוק, ללא אלימות, וכחלק מזכות היסוד לחופש הביטוי. לגופו של עניין, עיריית הרצליה תמשיך במהלך של פיתוח מרכזי העסקים בעיר והחזרת המדרכות והשטחים הציבוריים לרשות תושבי העיר.
"המדרכות נועדו לשרת הולכי הרגל, הורים עם עגלות תינוקות, אנשים המתניידים בכיסאות גלגלים, ולמעשה את האינטרס הציבורי הרחב של כלל תושבי העיר הרצליה. עסקים הסבורים כי יש מקום לערעור או להחרגה, מוזמנים לפנות לעירייה בהתאם לנוהל המוסדר בנושא".