בסוף השבוע האחרון ערכו ברשות הטבע והגנים בשיתוף גורמי אכיפה נוספים בהם יחידת השיטור הימי לכיש ושוטרי מדור הגנת הסביבה של משטרת ישראל, מבצע ארצי רחב היקף לאכיפת האיסור על הדייג בעונת הרבייה של הדגים ואיסור נסיעה על חופי הים.
מבצע זה נערך בתקופת האיסור על הדייג באזור הים התיכון החלה בחודשים מאי ויוני, החל מה-1.5.22 ועד ה-30.6.22. לפיכך, בתקופה זו חלות מגבלות משמעותיות על הדיג בחופי הים התיכון, במטרה להבטיח תהליך רבייה תקין וסדיר של הדגים בים התיכון ושמירה על משאב הדגה.
1 צפייה בגלריה
מבצע אכיפה נרחב
מבצע אכיפה נרחב
מבצע אכיפה נרחב
(צילומים: רשות הטבע והגנים, מתיה זק)
קראו גם >>>>
במבצע הנרחב נבדקו 62 דייגים מתוכם 19 נחקרו כחשודים בעבירות דיג ותועדו 14 כלי רכב שנסעו על חוף הים בניגוד לחוק כמו כן הוצאו מהמים שתי רשתות דיג נטושות. בין היתר, תועדו באזור הרצליה 6 מקרים, קיסריה 4, עתלית 4, אשקלון 4, ראש הנקרה 2 ורשת רפאים אחת בעכו.
חודשים מאי ויוני הם קריטיים במיוחד עבור בעלי החיים בים. עונת הרבייה של הדגים בעיצומה והדיג בעונה זו פוגע קשות ביכולת של אוכלוסיית הדגים להתרבות ולהעמיד את הדור הבא. לכן, בימים אלו נמצאת היחידה הימית של רשות הטבע והגנים האחראית מטעם משרד החקלאות על אכיפת תקנות הדיג, בתהליך אכיפה מוגבר.
לדברי יגאל בן ארי, מנהל היחידה הימית ברשות הטבע והגנים: "עונת הרבייה מהווה כלי מרכזי בניהול ממשק הדייג בישראל ומשפיע באופן ישיר על בריאותו ושגשוגו של בית הגידול הימי ועל שלל הדיג בשנים הבאות. יפקחי היחידה הימית של רשות הטבע והגנים ימשיכו לאכוף בנחישות את איסור הדייג בעונת הרבייה עד סוף חודש יוני. אנחנו שמחים לראות שרוב ציבור הדייגים מגלה הבנה ושומר על החוק מתוך הבנת החשיבות של שמירה על עונת הרבייה ללא דיג".