המתמודד לראשות עיריית הרצליה יריב פישר, חבר מועצת העיר ומועמד לראשות העיר פנה השבוע אל מפקד תחנת משטרת הרצליה סנ״צ ארז קעטבי בדרישה לטפל בנושא באופן מיידי על מנת למנוע מאותם גורמים עבריינים להיות מעורבים ולהשפיע על פעילות האבטחה של תושבי ותושבות העיר הרצליה.
2 צפייה בגלריה
גנב אופנוע
גנב אופנוע
"הקימו סיירת אופנועים"
(צילום: Shutterstock)
לדבריו של פישר, מדובר בפניה חוזרת אל משטרת הרצליה, "כאשר החשש התחדד שוב בהמשך לפרסומים שונים בתקשורת, בהם נחשף שגורמים עבריינים משתתפים בקביעות בישיבות בחמ״ל העיר הרצליה ובדיונים השונים". על פי הפרסומים, אותם הגורמים מודיעים ואף מודים בפה מלא 'און קמרה', שהם מפעילים בעיר ״סיירת אופנועים״ מטעמם.

2 צפייה בגלריה
יריב פישר
יריב פישר
יריב פישר
(צילום: אילן בשור)

יריב פישר: "זה בלתי נתפס, ומנוגד לחוק. עיריית הרצליה אמנם מקדמת בימים אלה את פעילותן של כיתות הכוננות ואני רואה זאת בחיוב, ואולם האחריות על ביטחון תושבי העיר היא בראש ובראשונה של משטרת ישראל והיא זו שאמורה לנהל את האירוע, ולוודא שכל משתתף בכיתות הכוננות יעמוד בתנאים מקדימים ובהם: שירות ביחידה לוחמת, סיום שירות מילואים, עד גיל 65, ללא רישום פלילי, בעלי כשירות רפואית".

בסיכום דבריו, דרש פישר מסנ"צ קעטבי לגבש הליך ברור שיכלול אכיפה בלתי מתפשרת ובכך למנוע השתלטות של גורמים עבריינים על העיר הרצליה.

קראו גם:

מעיריית הרצליה נמסר בתגובה: "השמירה על הביטחון של תושבי הרצליה תמשיך להיות מופקדת בידי כוחות הביטחון, משטרת ישראל, עובדי אגף הביטחון, חברי כיתות הכוננות והמתנדבים המסורים - ואך ורק בידיהם.
"כל אלו פועלים, לילות כימים, להגנה על ביטחונם האישי של תושבי העיר. העירייה בשיתוף המשטרה, הקימו כיתות כוננות ו"משמרות שכונה" בהם מתנדבים למעלה מ-900 תושבים מצוינים, ערכיים ומסורים.
"לא נאפשר בשום אופן את התארגנותם של כוחות חמושים אחרים, מכל סוג שהוא, ואת פעולתם בשטח העיר. העיסוק האינטנסיבי והפוליטי של הפצת שקרים לגבי מדיניות העירייה בנושא עושה נזק חמור לחוסנו של הציבור בשעת מלחמה ופוגעת בתחושת הביטחון של כולנו".
ממשטרת ישראל נמסר: "בשעות קשות אלו, מצויה מדינת ישראל במלחמה, במסגרתה הקריבו שוטרים רבים חייהם, והשוטרים נלחמים במשימות מסכנות חיים למען ביטחון האזרחים בעורף.
"לטובת חיזוק תחושת הביטחון של האזרחים בעורף, הקימו המשרד לביטחון לאומי ומשטרת ישראל בימים אלה מאות כיתות כוננות חדשות במועצות האזוריות ובערים ברחבי הארץ, באמצעות אלפי מתנדבי משטרה.
"הליך גיוס והכשרת מתנדבי כיתות הכוננות מתבצע על ידי המשטרה והמשרד לביטחון לאומי באופן סדור, והפעלת המתנדבים מתבצעת עפ"י תפיסה מבצעית שגובשה ובפיקוח של משטרת ישראל, בהתאם לתנאים שנקבעו לכלל כיתות הכוננות. בניגוד גמור לנטען בכתבה מר יריב פישר מעולם לא פנה למת"ח הרצליה בנושא זה או אחר".