חברת מועצת העיר הרצליה, עו"ד דניאל אייזנברג צדיקים, דורשת להדיח לאלתר את יו"ר עמותת בני הרצליה עופר לוי מתפקידו כמחזיק תיק הספורט בעירייה עקב החשד שקבוצת הכדורסל "בנות הרצליה" הגישה לרשות ההגירה והאוכלוסין תעודת חיסון מזויפת עבור שחקנית זרה מארצות הברית, שהוזמנה לשחק בקבוצה.
1 צפייה בגלריה
עופר לוי. "אני לא מתעסק בעניינים טכניים"
עופר לוי. "אני לא מתעסק בעניינים טכניים"
עופר לוי. "אני לא מתעסק בעניינים טכניים"
(צילום: יאיר שגיא)
קראו גם >>>
במכתב לראש העירייה משה פדלון ולמנכ"ל העירייה עו"ד אהוד לזר דרשה חברת המועצה להעביר את הנושא לידיעת מבקר העירייה, וציינה: "עיריית הרצליה מתעלמת מהפרשה".
תחילת הפרשה כאשר הוגשו מסמכים לאישור כניסתה לארץ של השחקנית באופן מקוון, לרשות ההגירה. המסמכים כללו תעודת חיסון שהונפקה בארץ לשחקנית זרה אחרת שכבר משחקת בקבוצה. פקיד רשות ההגירה העביר את התעודה לבדיקת משרד הבריאות, ולאחר שנקבע כי אינה אותנטית, נאסרה כניסת השחקנית לארץ. לאחר שסורבה הבקשה של קבוצת בנות הרצליה לאשר את כניסת השחקנית, הגיעו מנכ"ל העמותה ארז רבן ומנכ"לית הקבוצה לורי אבידר לסניף רשות ההגירה בהרצליה כדי להבין את הסיבה לסירוב ולהציג את המסמכים. מתברר שלמרות שלשחקנית האמריקאית יש תעודת חיסון שהונפקה לה בארה"ב, משום מה נשלחה במקומה תעודת חיסון של שחקנית אחרת.
ככל הידוע, מי ששלח את המסמכים באופן מקוון לרשות ההגירה וצירף בטעות את התעודה המדוברת, היה בנה של מנכ"לית הקבוצה.
המנכ"לית לורי אבידר מסרה: "ליו"ר ולמנכ"ל בני הרצליה אין כל קשר לאירוע הגשת המסמך למשרד הפנים לא במישרין ולא בעקיפין, והמקרה שאירע אינו על דעתם ולא בידיעתם. אני מקבלת את האחריות המלאה לאירוע ולכשיסתיים בירור פרטיו אגיב בהתאם".
מנכ"ל בני הרצליה ארז רבן דיווח על המקרה ליועץ המשפטי של העמותה ולאיגוד הכדורסל.
יו"ר עמותת בני הרצליה עופר לוי מסר: "האירוע הובא לידיעתי על ידי מנכ"ל העמותה ובאופן מיידי וללא שיהוי הובהר על ידי שיש להקפיד היטב על הנהלים וההנחיות בעניין זה וכל מעידה, טעות, או תקלה תטופל כהפרת משמעת חמורה. יש לציין שאני כיו"ר העמותה לא עוסק בנושאים טכניים, אלא אם יש צורך בחידוד נהלים וטיפול נקודתי במקרים של הפרתם. יו"ר 'בנות הרצליה' לקחה אחריות מלאה על המקרה וכעת הנושא נמצא בבדיקה של איגוד הכדורסל ומשרד הפנים. הניסיון לקשור אותי למקרה המתואר נובע מאינטרס אישי של חברת המועצה, ואני מצר על ההחלטה שלה שפוגעת בסיעת מרצ במועצה, שאני עומד בראשה".
בתגובה לדברי לוי, מסרה אייזנברג צדיקים: "הבדיקה חייבת להיות בתוך הבית ולא לגלגל אותה למקומות אחרים. אני מציעה לעופר לוי במקום להתעסק בי, להתעסק במחדלים. הספורט בהרצליה קורס וחבל".
מהעירייה נמסר: "עיריית הרצליה מגנה כל התנהלות בלתי ראויה העלולה לפגוע בבריאות הציבור. עם היוודע הדברים הוקם צוות לחקירה יסודית של האירועים ולהפקת הלקחים הראויים".
מאיגוד הכדורסל נמסר בתגובה: "איגוד הכדורסל רואה בחומרה כל ניסיון של חוסר אמינות בכלל ובטח כזה הקשור במגיפה הקורונה, שפוגעת בכולם וכבר פגעה בענף הכדורסל בארץ ובעולם. אנו נמצאים בתיאום מלא עם משרד הספורט ומשרד הבריאות, שקיבל את תגובתנו בכתב היום. הקבוצה וכל מי שקשור לפרשה הזו צפוי להעמדה לדין משמעתי בקרוב".
מרשות ההגירה והאוכלוסין נמסר: "הבקשה להעסקת הספורטאית הזרה הוגשה באופן מקוון על ידי הנהלת קבוצת בנות הרצליה. בין כלל המסמכים שהוגשו הומצאה תעודת חיסון שאינה בתוקף, ומשכך הבקשה סורבה. לאחר הסירוב, הוגשה הבקשה עם מסמכי חיסון נוספים בלשכת מינהל האוכלוסין בהרצליה. עובד הלשכה שבדק את מסמכי החיסון חשד כי תעודת החיסון מזויפת ודחה את הבקשה פעם נוספת. נראה תמוה שבשעה שהממשלה נאבקת במגיפת הקורונה, נעשים ניסיונות לזייף מסמכים שנועדו להבטיח את בריאות הציבור, ועל כך מגיעה הערכה לעובד".