דניאל לביד מהרצליה מתפרנס כמאמן קראטה וכברמן-בריסטה בבית קפה, ובמקביל כותב תסריט לסדרת טלוויזיה ורץ לאודישנים. באחרונה זכה לחשיפה כאחד משחקני הסרט הישראלי-אמריקאי "נתראה בשמחות" שעלה למסכים בישראל. כבר מילדותו ידע שהוא רוצה לעסוק באומנויות לחימה ומשחק, וניתב את דרכו לתחומים הללו.
1 צפייה בגלריה
דניאל לביד. "קיבלתי תפקיד מצוין"
דניאל לביד. "קיבלתי תפקיד מצוין"
דניאל לביד. "קיבלתי תפקיד מצוין"
(צילומים: באדיבות חיים שרגא ניהול אישי)
קראו גם >>>>

הדרך לחלום

הוא בן 32, נולד בלוס אנג'לס ובגיל שבע עלה לארץ עם אמו ונכנס לכיתה א' בבית הספר שזר בהרצליה. עד היום זכורה לו חווית היום הראשון. "בארוחת עשר כל הילדים הוציאו את הכריכים שלהם, ואני הוצאתי את הלאנץ' בוקס כפי שהורגלתי בארה"ב, הצמדתי מפית לצווארון חולצתי והתחלתי לאכול בעזרת מזלג וסכין עוף, פסטה ואורז. כל הילדים הסתכלו עליי בתימהון. התביישתי. זו הייתה כמובן הפעם האחרונה". מאז התאקלם מהר, רכש חברים, שיחק כדורגל במכבי הרצליה ובהפועל רעננה. "בכיתה ט' פרשתי מכדורגל והתמקדתי בדרמה ובאומנויות לחימה". הוא למד קראטה וקונג פו אצל המאמן שי חי מ"האח הגדול', למד במגמת תיאטרון בתיכון היובל, הוסמך כמדריך בקורס מד"צים ומד"בים בבית פוסטר, והדריך בקייטנות, כולל בקייטנת תיאטרון.
הוא לא התקבל לתיאטרון צה"ל ושירת בחיל האוויר כטכנאי מטוסים. אחרי שהשתחרר למד במכינה של יורם לוינשטיין. בגיל 23 התקבל לבית הספר למשחק של יורם לוינשטיין ואז טס לחופשה בניו יורק. "החלטתי לנצל את הביקור שם לאודישנים בכמה בתי הספר למשחק. נכנסתי לבית הספר סטלה אדלר וביקשתי לעשות אודישן. אמרו לי שהכיתות כבר מלאות ושאגיש בקשה לאודישן בשנה הבאה. אמרתי לפקידה: 'הגעתי כל הדרך מישראל, תעשו לי אודישן, אפילו אם לא תקבלו אותי'. אחרי המתנה של שעות היא הודיעה לי שיש לי אודישן למחרת. הייתי צריך להכין שני מונולוגים. אחד מהם היה מתוך 'להיות או לא להיות' של שייקספיר. התקבלתי לאותה שנה, לאחר שתלמיד אחד פרש, וכל אלה שהיו ברשימת המתנה כבר התקבלו לבתי ספר אחרים. ישראלי אמיד ששמע שהתקבלתי החליט לתרום את הסכום למלגה עבורי לשנה הראשונה. הייתי צריך לדאוג לעצמי למגורים וישנתי במשך תקופה על מזרן בדירה של חב"ד. חלקתי מזרן משותף עם ישראלי שחזר בכל בוקר בשעה שש מעבודתו במסעדה והביא לי גם צלחת אוכל. בשנתיים הבאות קיבלתי חצי מלגה וכדי לממן בעצמי את היתר, עבדתי בניקוי כיתות ואולפנים. בטקס הסיום נבחרתי לנואם המרכזי בשם הבוגרים".

התפקיד הראשון

בתום לימודיו קיבל תפקיד בהצגה "אישה בעל בית" שעלתה בתיאטרון הישראלי בלוס אנג'לס. במקביל, הוא ניסה לגייס כסף במימון המונים כדי להפיק סרט עלילתי קצר, וביקש מהסוכנת שלו להמליץ על שחקן מבוגר שיתאים לאחד התפקידים. היא המליצה על מייק בורשטיין שמיוצג באותה סוכנות. הוא לא הצליח לגייס כסף והסרט לא יצא לפועל, אבל כשחיפשו שחקנים לסרט "נתראה בשמחות" – סרט עלילתי שהופק על ידי ישראלים בלוס אנג'לס, מייק בורשטיין המליץ עליו. "קיבלתי תפקיד מצוין – נער מסטול וחסר גבולות שהתנהגותו שינתה את כל כיוון העלילה".
כשיצא מאולם הקולנוע לאחר הקרנת הבכורה, כולם החמיאו לו על התפקיד שגילם בסרט. "רק אמא לא הגיעה להקרנה כי היא לא הייתה יכולה לראות אותי על המסך חוטף כל כך הרבה מכות ואת הפרצוף שלי שותת דם".
מאז השתתף גם בסרט "שעת ירח" על אביב גפן, בסדרה "הבוגד" ובסרט "הברך" של נדב לפיד שזכה בפרס חבר השופטים בפסטיבל קאן.
מה החלום שלך?
"לפעול בעולמות שונים בתחום התיאטרון והקולנוע".