תושב הוד השרון, שלמה יצחק, 50, מתנדב ב"ידידים", בעמותת "חיילים של זהב" ובעזרה וסיוע לרבים מתושבי העיר נמצא בסכנת חיים עקב קריסת שתי כליותיו. תושבי העיר, כמו גם בני משפחתו, נרתמים לגייס לו תורם: "מחפשים רק מלאך אחד שיציל עולם ומלואו".
1 צפייה בגלריה
יצחק. "רוצה להמשיך לגדל את ילדיי"
יצחק. "רוצה להמשיך לגדל את ילדיי"
יצחק. "רוצה להמשיך לגדל את ילדיי"
(צילום: פרטי)
קראו גם >>>>
שלמה, דמות מוכרת ברחבי הוד השרון וסביבתה, הוא מתנדב פעיל שמצבו הבריאותי החל להדרדר במהירות בשנים האחרונות עקב תאונת דרכים קשה שעבר לפני כעשרים שנה: "הוא עבד במשרד עורכי דין", מספרת אשתו שרונה, "ויצא על אופנועו לכיוון לקוח של המשרד כשלפתע נכנס בו רכב ופגע בו בצורה קשה מאוד. כל צדו השמאלי נפגע, גם בחלקים הפנימיים. בעקבות התאונה נגרם גם נמק ברגלו השמאלית אותה נאלצו לקטוע. ביתר הגפיים הוא עם פלטינות.
"במהלך השיקום הארוך התברר כי מלבד הפגיעה הקשה בצדו השמאלי, שפגעה כאמור גם בחלקים הפנימיים כמו ריאות וכו'. הוא התקשה לייצר בבלוטות אינסולין מה שגר לו למחלת סכרת שגרמה לנזק אנוש בכליותיו. כרגע, הכליות אינן מתפקדות והוא זקוק להשתלה דחופה שתציל את חייו ותשאיר לי בעל ואבא לילדינו האהובים".
בדקתם בקרב בני משפחה?
"ברור. בשל גילם הצעיר של הילדים הם לא עומדים בקריטריונים להשתלה, אחיו, שנמצא מתאים, עבר את הבדיקות להשתלה ואז גילו לו גם בעיות בכליות, כל היתר, כולל אני, נמצאנו לא מתאימים. נרשמנו לעמותת 'מתנת חיים' המלווה חולים הזקוקים להשתלה ואנו ממתינים בקוצר רוח למלאך שיבוא להציל אותו ויסכים לתרום כליה. זה יהיה מלאך שיתרום למלאך, כי בעלי הוא אחד האנשים הכי טובים שאני מכירה.
"בעקבות התאונה הוא מקבל קצבת נכות ולא יכול לעבוד ואת כל מרצו, למרות הקשיים הפיזיים בהם הוא נמצא, הן כקטוע רגל והן בשל מחלותיו, הוא התחיל להתנדב יום ולילה. נותן מעצמו לזולת. כל הזמן הוא חושב איך לעזור לאחרים".
ואיך מתפרנסים?
"מסתפקים במה שיש ולא רוצים שום נדבה ותרומות. מה שאלוהים נותן לנו זה מה שאנחנו עושים. ברוך ה' יש משפחה תומכת וסביבה תומכת. אני לא אומרת שיש לנו חיים קלים, אבל האמונה עוזרת לנו להמשיך כל הזמן. מה שחשוב הוא לא כסף, ולא כבוד, אלא הבריאות, ואני רוצה את האבא של הילדים שלי חי וממשיך להיות שם בשבילם.
"אנחנו מנסים להיות חזקים עבורו, גם לי ולילדים זה לא פשוט. אבל יש לי אמונה ואני בטוחה שהכול יסתדר".
"הפכתי לשבר כלי", אומר שלמה, "אני רוצה לחיות ולהמשיך לגדל את ילדיי".
לבדיקת התאמה ניתן לפנות לעמותת "מתנת חיים" בטלפון 02-500-0755 (עבור שלמה יצחק)
או לפנות ישירות לשרונה יצחק
054-6551608