מיזם חברתי ברוח התקופה", כך מכנים חמשת הסטודנטים במסלול מדעי המחשב ויזמות במרכז הבינתחומי הרצליה את פרויקט ההתרמה שיזמו כדי לממן רכישת ציוד לפעילויות פנאי, ספורט ולימודים עבור נערים ונערות מעוטי יכולת מהרצליה, "כדי להפוך את ימי הקורונה המקוונים לקלים יותר עבורם".
4 צפייה בגלריה
מימין: שירה טל ועינב מימרם
מימין: שירה טל ועינב מימרם
מימין: שירה טל ועינב מימרם
(צילומים: פרטי)
קראו גם >>
שירה טל מרעננה, עינב מימרם מהרצליה, רועי מאיר מכפר האורנים, יניב עדי מצרופה וקארין טנא מגבעתיים הקימו את המיזם במסגרת הקורס "יזמות, יצירתיות וחדשנות - מאפס לאחת", שמעביר המרצה אופיר רייכמן. "קיבלנו משימה להתחיל מהון התחלתי של 20 שקל ולמקסם את הסכום ככל הניתן בתוך שבועיים", הם מספרים, "בחרנו להקים מיזם שלא יניב רווח אישי אלא יעזור לבני הנוער, בעיקר מאוכלוסיות מוחלשות, מתוך ידיעה שהם חווים קשיים לימודיים וחברתיים כתוצאה מהלמידה המקוונת בבית".
4 צפייה בגלריה
קארין טנא
קארין טנא
קארין טנא
(צילום: פרטי)
הסטודנטים חברו למרכזים הקהילתיים בעיר ולעירייה במטרה לזכות בשיתוף פעולה של גופים שמכירים את האוכלוסיות הרלוונטיות ואת צרכיהן ומנוסים בפעילויות קהילתיות ובתפעול פרויקטים מסוג זה. את הרעיון הסופי גיבשו עם מנהל המרכז הקהילתי נווה ישראל גיל מסיקה, ועם מנהלת השיווק של המרכזים הקהילתיים בעיר חן אופק. "ביחד חשבנו מהם הצרכים של נערים ונערות בגילאי העשרה, מהם הקשיים העיקריים שנוצרו בתקופה האחרונה, ומה יהיה הכי פרקטי לתיקון באופן מיידי ובצורה שתורגש באופן הכי משמעותי".
4 צפייה בגלריה
רועי מאיר
רועי מאיר
רועי מאיר
(צילום: פרטי)
הוחלט להקים "מחסן החברתי", שימוקם במרכזים הקהילתיים בעיר ויתופעל על ידי תלמידי תיכון במסגרת "מחויבות אישית" ומתנדבים נוספים. במחסן ירוכזו פריטי ציוד לפעילויות הווי וגיבוש, אביזרי ספורט, ציוד משרדי וכלי כתיבה. אם במבצע ההתרמה יגויס סכום גבוה הם מקווים לרכוש גם טאבלטים ומחשבים.
4 צפייה בגלריה
יניב עדי
יניב עדי
יניב עדי
(צילום: פרטי)
את הסכום הראשוני להזנקת המיזם החלו לגייס השבוע, והמבצע יימשך עד יום שלישי הקרוב. בהמשך הוא עתיד לפעול באחריות עיריית הרצליה והמרכזים הקהילתיים, שכבר הבטיחו להוסיף על כל שקל שיגייסו הסטודנטים עוד שני שקלים. "כבר לאחר יום אחד של התרמה גייסנו כאלפיים שקלים והסכום הזה יוכפל פי שלושה. כל תרומה נוספת יכולה לעזור", הם אומרים ופונים לציבור: "עזרו לנו, כל סכום שבאפשרותכם לתרום יוכל להוות מקפצה משמעותית עבור הזנקת הפרויקט".
לפרטים עבור תרומה - לחצו כאן.