המשבר הכלכלי העולמי לא פסח על ציבור בעלי התשובה, אך להבדיל מקהילות מאורגנות אחרות, ציבור עצום זה, המונה למעלה מ־300 אלף בעלי תשובה, טרם העמיד תשתית ארגונית וכלכלית.
1 צפייה בגלריה
אלעד צדיקוב. מצב קשה
אלעד צדיקוב. מצב קשה
אלעד צדיקוב. מצב קשה
(צילום: יוגב עמרני)
בעקבות פניות מצוקה רבות, ומתוך תחושת שליחות של "בעלי תשובה למען בעלי תשובה", ייסד לאחרונה חבר מועצת העיר הרצליה, אלעד צדיקוב, את הקרן הכלכלית־חברתית של ארגון "אחריות יהודית", שתתמוך במשפחות של בעלי תשובה הצריכות סיוע.
רבים מחברי הקהילה, רבנים, אנשי ציבור ואמנים בעלי תשובה, צילמו סרטונים שבהם הם קוראים לציבור לקחת חלק ביוזמה -  הרב אורי זוהר, אביתר בנאי, ישי ריבו. שולי רנד, יונתן רזאל, צבי יחזקאלי, דן טיומקין, עדן הראל, עודד מנשה, גולן אזולאי, ישראל זעירא, הרב עמיחי אליהו ועוד עשרות.
לדברי צדיקוב, "מענקי התמיכה יחולקו על ידי ועדה המורכבת מייצוג של כל חלקי תנועת התשובה בארץ ועל פי קריטריונים הלכתיים ברורים וללא משוא פנים.
"בעלי התשובה בישראל הם כוח עצום. כוח שחי ומאיר את כלל עורקי החיים של העם, מגיע עם תפיסה אמונית חזקה ולא מתבלבלת. לכולם סיפור חיים מיוחד ומכנה משותף עמוק".
תנועת "אחריות יהודית" קמה מתוך הכרה ואמונה בחשיבותה של תנועת התשובה. "אנשים מסרו נפשם כדי לחיות חיים של תורה ואמונה, ולעיתים אף שילמו מחיר אישי, כלכלי וחברתי. אנחנו יודעים להעריך את האתגר והקושי בדרך שעושים בעלי תשובה. בתקופה זו, ראוי לנצל את הקשר המיוחד בינינו לעזרה וערבות הדדית ולשם כך הקמנו את הקרן".
צדיקוב מציין כי "הקמת הקרן היא רק הצעד הראשון. בכוונתנו לקדם מיזמים נוספים של עזרה הדדית, ובהם קרן הלוואות ומאגר בעלי מקצוע מקרב בעלי התשובה".