"כמה אבסורד שדווקא חניכי בית הגלגלים לאנשים עם מוגבלויות אשר לומדים לחיות בעצמאות ובכוחות עצמם, אינם יכולים לממש את זכות היסוד שלהם לחופש תנועה ולהגיע לפעילות עם הרכבת, כפי שמגיעים אלפי האנשים האחרים המגיעים לאזור מכל הארץ", הדובר הוא יונתן קרני מנכ"ל בית הגלגלים בהרצליה, המתלונן על אי נגישות גשר הסירה הסמוך לבית העמותה לאנשים עם מוגבלויות.
2 צפייה בגלריה
אפליה בוטה
אפליה בוטה
אפליה בוטה
(צילום: בית הגלגלים)
קראו גם >>>
דבריו של קרני הובילו לפנייה ישירה של ראש העירייה משה פדלון למנכ"ל נתיבי ישראל נסים פרץ, בו הוא דורש מהחברה להנגיש את הגשר להולכי הרגל: "הבית המרכזי של עמותת בית הגלגלים שוכן ופועל למען נכים קשים בהרצליה פיתוח בסמוך לגשר שאינו נגיש", כתב פדלון, "אנו פונים בזאת אליכם בבקשה לקדם בדחיפות את הנגשת הגשר".
פדלון הוסיף: "דרכי הגישה מהרכבת לאזור התעסוקה אינן נגישות ויוצרות אפליה בין אדם ללא מוגבלות לאדם החי עם מוגבלות פיזית. המרחק הרגלי מתחנת הרכבת לאזור התעסוקה הינו 800 מטר. בדרך זו יש לחצות שני גשרים: אחד חדש העובר מעל נתיבי איילון, ואחד שעובר מעל כביש 2".
"בשנים האחרונות נעשו פניות חוזרות ונשנות של עמותת בית הגלגלים להנגשת הגשר שלצערנו לא קודמה", סיים פדלון את מכתבו וביקש "לקדם את הנגשת הגשר על מנת לתת שירות שווה ומיטבי בהרצליה".
2 צפייה בגלריה
יונתן קרני, מנכ"ל בית הגלגלים
יונתן קרני, מנכ"ל בית הגלגלים
יונתן קרני, מנכ"ל בית הגלגלים
(צילום: פרטי)
יונתן קרני שמח על פניית ראש העירייה והוסיף, "אנחנו לא מוכנים ולא יכולים לקבל מציאות שבה דרכי הגישה אל בית הגלגלים מהרכבת אינן נגישות ויוצרות אפליה".
מנתיבי ישראל נמסר: "הגשר המדובר הוקם בשנות ה-70 על ידי מע"צ הישנה, תקופה שלמרבה הצער לא הייתה מודעות לנושא. לאור הבנת הצורך והרגישות, מהנדסי הגשרים של חברת נתיבי ישראל גיבשו הצעה מקצועית להנגשתו, אותה החברה תשמח מאוד לבצע בהינתן התקציב הנדרש שהיקפו מיליוני שקלים ודורש הפקעת שטח מהרצליה-הפיתוח".