עמותת "הרצליה חופשית" ביקשה ממחלקת הפיקוח העירוני בעירייה לפעול באופן מיידי להסרת מדבקות של תנועת חב"ד שהודבקו באחרונה ברחבי העיר.
מדובר במדבקות בכל מיני גדלים, כולל מדבקות ענק, שהודבקו על מתקנים במרחב הציבורי: שלטי דרכים, תמרורים ועמודי תאורה, תחנות אוטובוס, גדרות הפרדה וספסלים ציבוריים. "מעיון בחוקי העזר העירוניים עולה, כי מדובר בהפרה של סעיף 16 בחוק העזר העירוני (מודעות ושלטים), ועל-פיו 'לא יציג אדם שלט, לא יפרסם מודעה ולא יגרום להצגתו או לפרסומו של שילוט על עמוד חשמל, תמרור, וכולי... או שהוא מתפרסם בשטח ציבורי ואינו מותקן על גבי מתקן המיועד לכך (לוח מודעות עירוני, ב"ק), שאישר ראש העירייה'".
1 צפייה בגלריה
מדבקות חב"ד ברחבי העיר
מדבקות חב"ד ברחבי העיר
מדבקות חב"ד ברחבי העיר
(צילומים: הרצליה חופשית)
בפנייתה לעירייה מציינת העמותה את מיקומם של כמה מהמפגעים בצירוף תצלומים: שבע מדבקות ענק על גבי ארבעה עמודי תאורה בצומת הסירה בכניסה לגשר כביש 20; מדבקה על גבי החומה בירידה לכביש 531 מזרחה מכיוון הרצליה; על גבי ארבעה שלטי דרכים: שלושה בכיכר יוסף נבו ליד קניון שבעת הכוכבים, ואחד ברחוב סוקולוב פינת דרך ירושלים; על גבי שלט דרכים הנמצא באי-התנועה ברחוב הרב קוק, סמוך לתחנת דלק פז; על הקיר בכניסה הצפונית בבניין לב העיר; על גבי תחנת האוטובוס ברחוב בן גוריון בסמוך לעירייה; על גבי עמוד תמרור ועל עמוד חשמל סמוך ברחוב בן גוריון פינת רחוב חברון (צמוד לחנות חב"ד); על עמוד חשמל מול הבניינים ברחוב בן גוריון 30-28, מעל לוח פרסום עירוני במרכז במסחרי נווה אמירים ועל ספסלים עירוניים ברחוב סוקולוב.
כאמור, העמותה מבקשת להסיר מיידית את המפגעים, ומוסיפה: "אם מדובר בפעולה חוקית ו/או אין החלטה להסירם הננו מבקשים אישור לתלות בסמוך מדבקות של הרצליה חופשית". את בקשתה להדביק את המדבקות שלה בסמוך למדבקות חב"ד מנמקת העמותה בעיקרון "השוויון בפני החוק", אבן יסוד בדמוקרטיה.
מנכ"ל בית חב"ד בהרצליה, הרב ישראל הלפרין בתגובה: "אין לנו כל קשר לכך. מדובר ביוזמה פרטית ואנחנו לא יכולים להיות אחראים למעשים".
מהעירייה נמסר: "מחלקת הפיקוח קיבלה את התלונה, והנושא ייאכף ויטופל בהתאם להוראות חוקי העזר העירוניים".