תושבת שכונת נוף ים בהרצליה דורשת לרשת את הזכות לדירת "עמידר" שבה התגוררו הוריה שנפטרו. האישה הגישה באמצעות עורך דינה אופיר פרל עתירה נגד משרד הבינוי והשיכון לבית המשפט המחוזי בתל אביב.
1 צפייה בגלריה
הרחוב שבו נמצא הנכס
הרחוב שבו נמצא הנכס
הרחוב שבו נמצא הנכס
(צילום: אסף פרידמן)
לעותרת (44), תושבת נוף ים, גרושה ואם לקטינה, נודע כי התקבלה החלטה לפיה אינה זכאית להיחשב כדיירת ממשיכה לאחר פטירת האב, בטענה שלא התגוררה בדירה הציבורית עם הדייר ברציפות בעשר השנים שקדמו לפטירתו, שאינה עונה בפני עצמה לכללי זכאות לדיור ציבורי, ושהמנוח לא התגורר במבנה המגורים המקורי אלא בתוספות בנייה בלתי חוקיות.
לטענת העותרת היא מעולם לא עזבה את בית הוריה והחדר שלה, המצוי בכניסה האחורית של הבית, הוא חדר פעיל הכולל ארון בגדים, מיטה, סלון, מזגן וטלוויזיה, כך שהיה מקום להיווכח כי העותרת חיה בנכס וטיפלה באביה עד יום מותו.
"ככל ויוכח בפני בית המשפט הנכבד כי העותרת גרה בנכס בהתאם לתאריך הקובע והן בהתאם לעובדה כי התגוררה 4 שנים קודם לפטירת האב, הרי זכאותה של העותרת אינה שנויה במחלוקת גם אם אינה עונה להגדרה של זכאות לכללי הדיור הציבורי", אומר עו"ד פרל. "מדובר באם יחידנית שמתפרנסת מעסק לקוסמטיקה, שהכנסותיה נעות בין 4,000 ל־5,000 שקל, אשר משקף נאמנה את הוראות הזכאות לולא הייתה מקבלת הבטחת הכנסה".
לטענת העותרת, דחיית הבקשה מהטעם שהאב לא גר במבנה המגורים המקורי אלא בתוספת בנייה בלתי חוקית ללא ידיעת ו/או הסכמת "עמידר" חוטאת לאמת, שכן החברה לא עמדה בהתחייבויותיה לשיפוץ המבנה המקורי. "מדובר בצריף שלא היה ראוי למגורי אדם ולימים נבנה המבנה ללא היתר והחברה לא עמדה על הריסתו".
לטענת העותרת, היא בהחלט יכולה להיכנס לוועדת חריגים. "כל רצונו של משרד השיכון הוא לסלק את הדיירים כדי לבנות במקום זה, המוערך כמקום יוקרתי, בנייה חדשה ואיכותית".
ממשרד השיכון נמסר בתגובה: "העותרת הגישה עתירה מנהלית כנגד משרד הבינוי והשיכון, העתירה תלויה ועומדת. משרדנו ממתין להחלטת בית המשפט בנושא".
מ"עמידר" נמסר בתגובה: "החברה פועלת בהתאם להנחיות משרד הבינוי והשיכון בכל הנוגע לניהול הדיור הציבורי ואינה צד בהליך המשפטי. מעבר לכך, במתחם נבנתה תוספת בנייה בלתי חוקית על קרקע השייכת למדינה, ללא אישור הרשויות".