לא מעט קוריוזים נחשפו במעמד מעצרו של שומר על שדה קנאביס שנחשף בהרצליה. המשטרה לא יודעת את זהותו לבטח, כתובת מגוריו היא תחנת המשטרה, ובדיון בבית המשפט השוטרים לא מצאו מפתח להתיר לו את האזיקים בפני השופט.
1 צפייה בגלריה
השומר "האלמוני" נתפס כשהוא משקה את השדה
השומר "האלמוני" נתפס כשהוא משקה את השדה
השומר "האלמוני" נתפס כשהוא משקה את השדה
(צילום המחשה: שאטרסטוק)
קראו גם >>
הרקע למעצרו של הבחור הוא שדה קנאביס של 494 שתילי קנאביס במשקל של 65.5 ק"ג שנחשף בצומת גלילות. העצור נצפה כשהוא משקה את השתילים, ובמעצרו טען שהוא בדואי מהדרום שנולד ללא שם. בשל כך, הוא נרשם תחת הזהות "מתחזה אלמוני", ועל כתובת מגוריו צוינה הכתובת של תחנת משטרת גלילות ברחוב שפיים בהרצליה.
המשטרה טוענת כי יש לה חשד סביר לגבי זהותו של העצור, ומדובר בבחור בן 32 המוכר למשטרה כמי שהתחזה כבר בעבר במספר תחנות משטרה נוספות. עוד הוסיפה המשטרה, כי אם מדובר במי שהם חושדים, הוא גם ריצה בעברו גם שני מאסרים. אך כל זאת עוד יתברר מול יחידת המתחזים שיש למשטרה, הבודקת לפי אינדיקציות שונות, את זהותם של כאלה שמסרבים להזדהות.
בחקירתו במשטרה סיפר האלמוני כי הוא נשכר על ידי אלמוני אחר בחודש האחרון, וזאת על מנת לדאוג להשקיית המקום. המשטרה טוענת מצידה כי לבחור היה במקום גם מזרון לשהייה שלו במקום כשומר.
לאחר מעצרו, הובא הבחור לאולם המעצרים בת"א כשהוא אזוק בידיו, דבר שהוא אסור לפי חוק בשעה שהעצור עומד בפני בית המשפט. השופט נאצר סמארה שהבחין בכך, הורה לשוטרים לשחרר את האזיקים מידיו של העצור.
"כעת מסתבר שלשוטרים המלווים אין מפתח לאזיקי ידיים", כתב השופט בפרוטוקול, "דבר שמעורר תהיות רבות", ציין השופט, שהפסיק את הדיון, והורה לשוטרים להוציא את האיש מהאולם ולמצוא דרך להתיר את האזיקים שאכן הותרו. הדיון המשיך לאחר ההפסקה הזאת, אז שב האיש לאולם ללא אזיקים על הידיים שם האריך לו בית המשפט את מעצרו בארבעה ימים.