במקום אולפני הרצליה המיתולוגיים שעוברים למזרח כפר סבא ייפתח בשבת הקרובה מרכז מבקרים חוויתי וחדשני המאפשר לילדים ומשפחות להתנסות באופן אינטראקטיבי ויצירתי ביצירת טלוויזיה, קולנוע ואנימציה בטכנולוגיות שונות. "אולפן הקסם" נפרש על פני 220 מ"ר בשטח הפנוי שנותר ממכירת השטח בו מוקמו אולפני הרצליה.
1 צפייה בגלריה
אולפן הקסם
אולפן הקסם
אולפן הקסם
(צילום: ענבר מורנו פוטוגנים)
קראו גם >>>>
כזכור, סוף שנת 2019 הודיעה חברת תיא תקשורת, מפעילת האולפנים המאוחדים (אולפני הרצליה) כי תקים בכפר סבא קריית תקשורת על שטח 8.5 דונמים בהשקעה של כ-150 מיליון שקלים. הסיבה להעתקת האולפנים הייתה מכירת השטח המשמש את החברה מיום היווסדה - ברחוב הקסם בהרצליה - לחברת אפריקה מגורים, שצפויה להקים במקום פרויקט מגורים עם 350 יחידות דיור. המתחם החדש משתרע, אגב, על שטח של 8.5 דונם, שבהם יוקמו אולפנים, בית ספר למקצועות התקשורת ועוד.
כאמור, בשטח שנותר, 220 מ"ר יוקם "אולפן הקסם" לילדים והוא למעשה נבנה בשטח ביתה ההיסטורי של מייסדת אולפני הרצליה, מרגוט קלאוזנר, שעלתה לארץ לפני כמעט 100 שנים עם חלום לספר את סיפורו של עם ישראל לכל העולם דרך מסך הקולנוע. קלאוזנר ובן זוגה, יהושע ברנדשטטר, ייסדו את האולפנים שנה לאחר קום המדינה ב-1949.
ב"אולפן הקסם" יש שבעת מתחמי היצירה כוללים מתחם איפור ותחפושות בו יוכלו הילדים לעטות אביזרים, לאפר את עצמם ולשנות צורה לקראת היצירה באולפן", אומרת מנהלת האולפן, דפנה גניגר. כמו כן, יוקם אולפן חדשות לילדים בשיתוף חדשות 12 שבו הילדים יוכלו לבחור כתבות שיוקרנו על מסך מאחוריהם כשהם מדווחים על החדשות החמות שיצרו.
בנוסף, מוצבת ב"אולפן הקסם" עמדה מיוחדת של סינמטק ירושלים – הארכיון הישראלי לסרטים, שתאפשר למבקרים להתרשם מקטעים מיומני כרמל ויומני גבע – מבזקי החדשות שהוקרנו לפני תחילת כל סרט בקולנוע בתקופת המנדט ובקום המדינה. היומנים שהיוו כלי תקשורת מהותי בתקשור הנעשה בארץ לציבור ומאפשרים ללמוד על התנהלות החיים בראשית המדינה, מונגשים באמצעות אתר הארכיון".