היסטוריה: מנצור בין סאמח אל מרזוקי, הסטודנט הראשון מאיחוד האמירויות בישראל, הגיע למרכז הבינתחומי בהרצליה ללמוד תואר ראשון בממשל במסגרת בית הספר הבינלאומי ע"ש רפאל רקנאטי ויתגורר במעונות הסטודנטים. עם בואו של אל מרזוקי, הופכת איחוד האמירויות למדינה ה-91 שלה נציגות סטודנטיאלית בקמפוס הבינלאומי.
2 צפייה בגלריה
פרופ' רייכמן נשיא האוניברסיטה עם מנצור בין סאמח אל מרזוקי
פרופ' רייכמן נשיא האוניברסיטה עם מנצור בין סאמח אל מרזוקי
פרופ' רייכמן נשיא האוניברסיטה עם מנצור בין סאמח אל מרזוקי
(צילום: המרכז הבינתחומי)
קראו גם >>>>
באירוע החגיגי שהתקיים לכבודו אירח פרופ' אוריאל רייכמן, נשיא ומייסד הבינתחומי הרצליה, גם את שגריר האמירויות לישראל, מוחמד אל-חאג'ה.
"אני גאה מאוד בכך שהמרכז הבינתחומי הרצליה הוא המוסד האקדמי הראשון בישראל שקולט בשעריו סטודנט מאיחוד האמירויות", אמר פרופ' אוריאל רייכמן, נשיא ומייסד המרכז הבינתחומי הרצליה. "הבינתחומי נוסד מתוך כוונה לטפח את מנהיגות העתיד של המדינה והחברה הישראלית, בראייה גלובלית, ואני שמח שצעירים ממדינות האזור בוחרים להגיע אלינו ולהצטרף לקהילה שלנו.
2 צפייה בגלריה
"חלק מקידום השלום"
"חלק מקידום השלום"
"חלק מקידום השלום"
(צילום: המרכז הבינתחומי)
"שלום בר קיימא לא נוצר באמצעות הסכמים וחוזים, שלום נעשה בין בני אדם. חשיבות מיוחדת יש לקשרים אקדמיים ובמיוחד ללימודים אוניברסיטאיים משותפים של מנהיגות העתיד. הקשרים הנוצרים במהלך הלימודים יניבו שיתופי פעולה וחברויות שייבנו באזורנו תרבות של שלום".
אל מרזוקי, בן 19, סיפר: "בחרתי לבוא ללמוד בישראל מתוך רצון עז לתרום לקידום השלום. המהלכים שעשו המנהיגים בשתי המדינות שלנו נתנו לי הזדמנות לבוא ולכאן ולהראות את הערך שלנו, אנשים צעירים, בקידום שיתוף פעולה לשלום ושגשוג.
שמעתי מחבר שלי, דימיטרי, שלמד בבית הספר הבינלאומי בבינתחומי על המקום ועל האווירה ואני מרגיש מאוד בטוח ללמוד כאן. כרגע אני מתרכז בסיום התואר הראשון ואני מקווה שבעתיד אוכל להמשיך לתואר שני".
"2,100 הסטודנטים של בית הספר הבינלאומי ע"ש רפאל רקנאטי הופכים את הבינתחומי למוסד להשכלה גבוהה הבינלאומי ביותר בישראל", מוסיף יונתן דייויס, ראש בית הספר הבינלאומי וסגן נשיא לקשרי חוץ. "כבר כיום לומדים אצלנו סטודנטים ממדינות האזור כמו מרוקו, ירדן ומצרים, וכן ממדינות נוספות באפריקה כמו סומליה, סודאן, דרום סודאן, קניה וניגריה. החוויה הייחודית של לימודים עם אנשים מכל העולם, והקשרים הבינאישיים שהם טווים כאן, הם נכסים שנשארים עם הסטודנטים שלנו שנים רבות".