בשעה שמאות תלמידי תיכון ברחבי איזור השרון נמצאים בבידוד – הוראת הבידוד מעמידה בסכנה את הרגע אליו התכוננו במשך תקופה ארוכה: בחינות הבגרות.
1 צפייה בגלריה
בחינות בגרות
בחינות בגרות
בחינות בגרות
(צילום המחשה: מוטי קמחי)
כבר בסוף חודש יוני, פרסם משרד החינוך הודעה בנושא, ובה הורה על שורת הנחיות שתאפשר לבני הנוער המבודדים להגיע ולהבחן בבחינה במועדה. בין ההנחיות, חובת חבישת מסיכה, המצאות של עד 9 ילדים בכיתה ואישור של רופא מחוזי. אך לטענת הורים בהרצליה, העירייה אינה מתגייסת על מנת לסייע לתלמידים ולהוציא לפועל את הפתרון שמציע המשרד.
אב לתלמיד בתיכון ראשונים בכיתה י"ב, מספר על התסכול בנושא: "ביום רביעי לפני שבועיים הם נחשפו לחולת קורונה. הם נכנסו לבידוד במוצאי שבת והם אמורים להשתחרר מהבידוד ביום רביעי הקרוב. הבן שלי עבר בדיקה וקיבל תוצאה שלילית. את הבחינה באנגלית הוא כבר הפסיד. הוא אמור לצאת לשליחות בחוץ לארץ בשנה הקרובה, והוא לא רוצה להיות במצב שבו הוא יכנס לבידוד עוד פעם ולא יוכל להיבחן במועדי ב'".
לצד מצוקתו, ישנם עוד בני נוער רבים האמורים להתגייס ואינם יכולים להרשות לעצמם להסתמך על קיום הבחינה במועד מאוחר יותר.
לטענת האב, העירייה נוהגת בחוסר הגיון בבואה להחליט מי יהיה רשאי להיבחן: "יש ילדים שכן אישרו להם להיבחן, בגלל שהם טענו שיש החרגה של ילדים שזה היום האחרון של הבידוד שלהם. אני לא מבין את ההחרגה הזאת, לא ראיתי אותה בשום מקום. בחוזר שאני מכיר, שפרסם משרד הבריאות בנושא, אין שום החרגה".
לטענתו של האב, בית הספר מגוייס לנושא והציע פתרון לוגיסטי העולה בקנה אחד עם דרישות משרד הבריאות.
מעיריית הרצליה טרם נמסרה תגובה.