פרויקט הנצחה מרגש לזכרו של בעל בית הספר לגלישה בהרצליה אסף טולדנו ז"ל, שנהרג לפני כשלושה חודשים בתאונת רכבת.
1 צפייה בגלריה
אסף טולדנו ז"ל. "לימד את חניכיו ליהנות מכל רגע"
אסף טולדנו ז"ל. "לימד את חניכיו ליהנות מכל רגע"
אסף טולדנו ז"ל. "לימד את חניכיו ליהנות מכל רגע"
(צילום: פרטי)
קראו גם >>>
טולדנו, יליד הרצליה, שהקים את בית הספר לגלישה "פרו-סרף" בחוף זבולון לימד וחינך עשרות תלמידים מכל אזור השרון והבשורה הקשה על מותו בטרם עת הותירה אותם כואבים. השבוע בני משפחתו החליטו לצאת בקמפיין גיוס המונים להנציח את אסף על ידי הפצת ספר ילדים שנכתב לזכרו, הקמת אתר הנצחה בחוף הבית שלו בהרצליה ותרומה לפעילות "ימטוב", מיזם לשיקום לוחמי צה"ל דרך הים לטובת גלישת גלים נגישה.
"היעד שלנו ב-2021 יהיה להמשיך בחניכה והדרכה של גלישת גלים בהמשך למתנה שקיבלנו מאסף, אומר חניך ימטוב: "קיבלתי ממנו מתנה הכי מיוחדת בעולם, לא לריב, ליהנות מכל רגע, מכל גל, גדול בינוני, קטן, מה זה משנה, העיקר לקחת הכל בצ'יל, בחיוך, להגיד תודה וליהנות ממה שיש לנו".
אסף טולדנו ז"ל היה מדריך גלישה וספורט ימי אהוב, בעל בית ספר לגלישת גלים, אשר לימד וחינך מעל 20 שנה מאות תלמידים ותלמידות לאהוב את הגלישה ולהאמין בעצמם. הוא נהרג בתאונת דרכים קטלנית לפני שלושה חודשים, כאשר רכבת פגעה ברכבו באזור חוות רונית בעודו בן 43 בלבד. באותו בוקר אסף היה בדרכו להיפגש עם תלמידה שחיכתה לו בים ולעשות את הדבר שהכי אהב - ללמד גלישה.
ספר הילדים "אסף אלוף הגלים" שאותו בני המשפחה רוצים להוציא לאור במסגרת הקמפיין מספר אודות אסף, גולש גלים בעל לב הזהב, הפוגש בחוף הים ילד שרוצה לגלוש אך לא יודע איך וחושש לנסות. אסף מלמד את הילד לגלוש, להאמין בעצמו ולדעת שהכל אפשרי. הספר נכתב על ידי הסופרת ומחברת ספרי הילדים, לוטם בר, שראתה את כאב המשפחה, וניתן במתנה וכהפתעה מוחלטת למשפחה ביום השלושים למותו. "אסף תמיד האמין שהכל אפשרי וכך גם חינך את תלמידיו, שאין דבר העומד בפני הרצון, ואם רק יאמינו בעצמם, יוכלו להצליח בכל דבר", אומר אביו, ברוך טולדנו, "אהבתו לגלישה, לים ולגלים, התפתחה אצלו כבר כשהיה בן 10 בחוג גלישה. זו היתה אהבה ממבט ראשון".
בשנת 2004 הקים את בית הספר לגלישה פרו–סרף PROSURF בחוף זבולון ובכך הגשים את חלום חייו, לעסוק במקצוע שהיה גם התחביב שלו ואהבתו הגדולה. "עבור אסף, פרו-סרף היה מקום להעביר את הידע ואת האהבה שלו לים ולגלישה לכמה שיותר אנשים, ובית חם למאות רבות של גולשים וגולשות, ובעיקר ילדים שחיפשו דרך להכיר את עולם הים והגלישה", אומרים חברי מועדון הגלישה השבוע, "הוא העביר בראש ובראשונה ערכים של חברות, עבודה קבוצתית, מקצועיות, חיזוק החוסן והביטחון העצמי, ושבירת מחסומים מנטליים. אסף היה חלק בלתי נפרד מחוף זבולון בהרצליה, שם הקים את בית הספר לגלישה שלו. אנחנו מקווים להקים אתר הנצחה לזכרו בחוף הבית שלו".
להשתתפות בפרויקט ההנצחה - לחצו כאן.