כ-60 חולי קורונה מאושפזים במצב קשה בבית חולים מאיר בעיצומו של הגל הקשה שפוקד את ישראל בימים אלו מתחילת המשבר. בבית חולים מאיר מודים: "לא ראינו דברים כאלו, העומס גדול מאוד".
2 צפייה בגלריה
בית חולים מאיר בכפר סבא
בית חולים מאיר בכפר סבא
בית חולים מאיר בכפר סבא
(צילום: אסף פרידמן)
במהלך השנה התאשפזו בבית החולים למעלה מ-1,000 חולי קורונה וטופלו במיון למעלה מ-6,500 אנשים חשודים או מאומתים לקורונה. כיום, מתמודדים בבית החולים עם הגל הקשה ביותר שהיה עד כה במגיפה עם למעלה מ-60 חולים מאושפזים בכל נקודת זמן, רובם במצב קשה ומספר חולים במצב קריטי עם חשש גדול לחייהם.
קראו גם:
"צוות טיפול נמרץ נשימתי נמצא בעין הסערה הזו מתחילת המגיפה כאשר הוא ניצב לצד החולים הקשים והמורכבים ביותר שוב ושוב", אומרים בהנהלת בית החולים, "בימים אלו נבחנות חלופות על מנת לאפשר להם הקלה. זה עומס לא יתואר".
אילו חלופות?
"נגייס תחלופה של צוותי טיפול נמרץ מבתי חולים אחרים".
בהנהלת בית החולים מציינים עוד כי הקושי הרב נובע הן מהעומס העכשווי, והן מהעומס המצטבר: "בכל נקודת זמן בחודשים שעברו שימשו אחת או שתיים מהמחלקות הפנימיות והריאות בבית החולים כמחלקות קורונה, מה שכמובן אילץ את שאר המחלקות להתגייס ולהעניק טיפול לחולים פנימיים עם מחלות אחרות.
2 צפייה בגלריה
(בית חולים מאיר (צילום: עידו ארז))
מדובר באתגר רפואי מקצועי עצום בהתמודדות עם מחלה לא מוכרת ומורכבת במיוחד שפשוט העמיס מאוד על הצוותים ובכך גם על בית החולים כולו. צריך לזכור גם, שבמיון הביולוגי, במחלקות הקורונה, בטיפול נמרץ קורונה, המשנעים הרפואיים והמשק נאלצים לעבוד תחת מיגון מלא דבר המקשה על הנשימה ומכביד מאוד.
"לזאת יש להוסיף", אומרים בכירים בהנהלה, "כי במיון עצמו פועל כמעט שנה מיון נוסף - ביולוגי שמטרתו לטפל בחולים מאומתים או עם חשד לקורונה המגיעים אליו בכל שעות היממה מבתיהם".
במהלך התקופה הזו בוצעו במעבדת בית החולים כ-87 אלף בדיקות קורונה והמעבדה פעלה וממשיכה לפעול לילות כימים גם למען החולים, גם למען המטפלים וגם למען בדיקות המגיעות אליה ממד"א ומקהילת תושבי השרון.
ד"ר ירון מושקט מנהל בית החולים: "למרות שמבצע החיסונים התנהל בצורה מרשימה, אנו רואים עדיין בשטח שהמערך כולו נמצא תחת עומס גדול וההפוגה המיוחלת עוד לא הגיעה. הצוותים שלנו עושים מאמצים כבירים כדי לאפשר את מלוא הפעילות עבור כלל המטופלים גם בתקופות אלו".

המגפה במספרים

60 חולי קורונה מאושפזים במצב קשה
100 אנשי צוות בבידוד
154 נפטרו במהלך השנה בבית החולים
1,000 אושפזו בבית החולים בשנה האחרונה
6,500 אנשים עם חשד לקורונה או מאומתים עברו במיון