המורים בהרצליה והנהגת החינוך העירונית יוצאים נגד ההחלטה להפחית משכר המורים בגלל המשבר.
3 צפייה בגלריה
"לא מעריכים אותנו"
"לא מעריכים אותנו"
"לא מעריכים אותנו"
(צילום: פרטי)
הנהגת ההורים העירונית פרסמה הודעת גינוי, ואחד מהמורים בהרצליה, אודי בן אליעזר, תוקף את ההחלטה בסיפור אישי מרגש ואומר: "אני פשוט מתבייש".
בפוסט ויראלי שכתב בן אליעזר הוא מסביר היטב את המניעים שהביאו אותו לתקוף את ההחלטה (והם ממש לא כסף).
"פרשתי משירות צבאי בתום 25 שנות שירות", כתב בן אליעזר, "החלטתי לעשות הפסקה ולחשוב מה אני רוצה לעשות בהמשך. בסופו של תהליך החלטתי לבצע הסבה לחינוך. מזה כשנתיים ומחצה שאני עובד כמורה, מתוכן שנה וחצי כמחנך. אני עושה זאת באהבה גדולה ומתוך הבנה של חשיבות החינוך לעתידנו. מי שראה את תלוש המשכורת של המורים, ושלי בפרט, יכול להיות בטוח שאיננו עושים זאת בשביל הכסף.
"ואעבור לימים טרופים אלה. בסוף שבוע שעבר, הוחלט שהמורים יעבדו מהבית. דובר בהחלטה של משרד החינוך. אני יכול להעיד על בית הספר בו אני מלמד ומחנך, בית חינוך עמי אסף, בו כל צוות המורים וההנהלה התגייס מייד להוראה מרחוק. חבל שלא ניתן לראות את כמות העבודה שכל מורה השקיע ומשקיע בימים שחלפו כדי להמשיך וללמד את התלמידים.
"בעיצומה של העבודה, הופתעתי לקרוא את אמירתו הנחרצת של מנכ"ל משרד האוצר שלא נזכה לשכר מלא. אם לא די בכך - יש ציפייה שנחזיר ימי עבודה בקיץ, אחרת לא נקבל את השכר.
3 צפייה בגלריה
המורה, אודי בן אליעזר. "אני מתבייש"
המורה, אודי בן אליעזר. "אני מתבייש"
המורה, אודי בן אליעזר. "אני מתבייש"
(צילום: פרטי)
"לא אכביר מילים בדבר החוצפה הטמונה בדברים הנאמרים על ידי מי שאינו מכיר כנראה מה אנחנו כולנו עושים בימים אלה. מה שהכי מרגיז אותי זו חוסר ההוגנות וחוסר השקיפות. לו רציתם שנצא לחופשה ללא תשלום, למה הדבר לא נאמר מראש?! אנחנו עובדים במלוא המרץ וממשיכים לעבוד אבל אין לכך משמעות. החלטתם שיאללה, זו בעיה של המורים. תמשיכו להיות פרייארים. ממילא הורגלתם כבר לקבל שכר מביך, חוסר הערכה על העבודה, אז מה זה משנה אם שוב ננצל את תום לבכם ואת המחויבות שלכם לתלמידים, ונפגע בכם עוד קצת. מה זה משנה כבר.
"ככל שאני יכול להעיד על עצמי, מאז ומתמיד ערכי היושרה וההוגנות הנחו אותי. כך הקפדתי לנהוג כלפי פקודיי לאורך שנותיי בצה"ל. זה מגיע לכולם. גם למורים.
"לכן כל שיש לי לומר הוא שאני פשוט מתבייש. ולגורמי האוצר אני רוצה לומר, תתביישו לכם! מבחינתכם, ערכי ההוגנות והיושרה הם מילים ריקות מתוכן. אני יכול רק לקוות שהחינוך לערכים שאנחנו מעניקים לילדים שלכם יוביל אותם למקומות טובים יותר. וכל זה, כך מתברר, בחינם על חשבוננו, המחנכים והמורים".
3 צפייה בגלריה
מורי הרצליה. מלמדים מרחוק
מורי הרצליה. מלמדים מרחוק
מורי הרצליה. מלמדים מרחוק
(צילום: פרטי)
הנהגת ההורים בהרצליה מגבה את המורים ופרסמה הודעת תמיכה: "לנוכח הפרסומים על רצון משרד האוצר לפגוע בתנאי העסקת המורים, רצינו להביע את הערכתנו ולתמוך בצוותים החינוכיים בעיר ובכלל. דווקא בשעה קשה זו כאשר צוותי החינוך משמשים עוגן יציב עבור ילדי ישראל אין לרפות את ידיהם. מכאן מהבית שולחים הורי הרצליה חיבוק וירטואלי חם למורי ישראל".
מקביל, ד"ר יעקב נחום, ראש אגף החינוך בהרצליה קורא לעצור את ההחלטה להפסיק את הפרויקט למידה מרחוק: "משרד האוצר נוהג כבימי שגרה..חסר מושג במתרחש במערך החינוכי הוירטואלי, בימים טרופים אלה. עשייה חינוכית, ערכית ופדגוגית מדהימה של מורים ומנהלים בימי חירום, ראוייה לשבח. האם לאנשי האוצר מושג במספר שעות ההכנה הנדרשות לקראת למידה מרחוק?
"האם יצא להם לצפות בשיעור כזה ולהבין את משמעותו בקרב תלמידי ישראל, הספונים בבתיהם בימים אלה?
הישרדותה הכלכלית של מדינת ישראל לא תתרחש ללא שמירה על חוסנה של החברה הישראלית, בכלל זה, חוסנם של תלמידי מדינת ישראל.
בימים אלה ניצבים המורים- יהודים, מוסלמים ונוצרים, כצבא מגויס, חוד החנית של החברה הישראלית. רתומים ונחושים בהמשך עשייה חינוכית, פדגוגית, ערכית ורגשית, הרבה מעבר לשעות העבודה השגרתיות. עצור את ההחלטה!".