הפעיל החברתי מגן דהרי יחד עם בת זוגו אסתר מנחם יצאו ביוזמה חדשה המשלבת פרנסה ועשייה קהילתית: 'מנה בהמתנה', אוכל שניתן להזמין מראש ולאסוף עבור עצמך, או רק לשלם עבור מנה למישהו אחר, שצריך אותה.
1 צפייה בגלריה
מגן דהרי ואסתר מנחם. "זו הנתינה הכי גדולה"
מגן דהרי ואסתר מנחם. "זו הנתינה הכי גדולה"
מגן דהרי ואסתר מנחם. "זו הנתינה הכי גדולה"
(צילום: אסף פרידמן)
קראו גם >>
"מנה בהמתנה היא מנה שאדם אלמוני כבר שילם עליה והיא מיועדת לאדם שזקוק לה. מנה בהמתנה יכולה להיות מנת אוכל חמה לקשיש, לנזקק, להומלס או לכל אחד שגם הוא יכול להישאר אלמוני באופן שהנותן לא מכיר את המקבל והמקבל לא מכיר את הנותן", כתב דהרי בתיאור המיזם, שנולד לאחרונה בעקבות הקורונה ופועל מתוך ביתו שבהרצליה.
מי שנזקק למזון יכול לעבור דרך ביתם של דהרי ומנחם, הממוקם ברחוב בר כוכבא בהרצליה, ולבדוק אם תלוי שם שלט בכניסה המבשר שיש "מנה בהמתנה". לחילופין אפשר גם להתקשר ולברר, אין צורך להזדהות, ולקחת את המנה באלמוניות ובדיסקרטיות. מי שירצה יוכל גם להתארח בגינת ביתם של השניים ולסעוד שם.
דהרי, בן 64 הוא אקטיביסט חברתי מוכר. בעבר הוא היה הבעלים של מועדון ה'מוזה' בנתניה. כשהמועדון נשרף בשנת 2005 הוא החליט לצאת למסע ברחבי ישראל עם אופנוע וגיטרה, ובמשך שנים הפך להיות מזוהה עם מאבקים חברתיים מגוונים. בין היתר ארגן שיירות הזדהות עם תושבי שדרות -
שיירות של אנשים שהגיעו לעיר ורכשו מהתוצרת שלה בתקופות הקשות; הוא תמך במאבק הנכים ובאימהות החד־הוריות; ולקח חלק פעיל בהשבתם של החיילים החטופים אלדד רגב ואהוד גולדווסר. הוא גם פעל למען השבתו של גלעד שליט. אחת הפעילויות המזוהות איתו יותר מכל היו קבלות השבת שערך בקיסריה מול ביתו של ראש הממשלה נתניהו, לטובת השבתו של גלעד שליט. שם, אגב, הכיר את בת זוגו אסתר מנחם, עימה הוא מתגורר כיום.
כחודש לפני פרוץ הקורונה לחיינו עיצב ובנה בגינתו בהרצליה את "גינת התרבות", במה קטנה להופעות, פינות זולה ופינות ישיבה: "הכל מונגש כדי לאפשר ללוחמים חברתיים, כולל חבריי הנכים, להגיע", הוא מדגיש. במקביל להופעות ולפאנלים החברתיים שתכנן לערוך שם, אמור היה המקום להוות גם מקור פרנסה ולהיות מושכר לאירועים משפחתיים, בעיקר לימי הולדת. כבר בחודש הראשון התקיימו בו כמה אירועים מוצלחים, אלא שאז הגיעה הקורונה ועצרה הכל ודהרי התחיל לתור אחר העסק החברתי הבא, "כי לעבוד בכל מיני דברים שלא משיקים לשום חלום ושום חזון, לא עניין אותי", הוא מסביר.
המיזם הנוכחי נולד כיוון שדהרי, שהוא בעל רקע גסטרונומי, הבין שאוכל הוא מוצר שימשיך להיצרך בכל מצב, גם בתקופת מגפה, אבל מנגד יש יותר ויותר אנשים שלא יכולים להרשות לעצמם בימים אלה בטן מלאה. "ואז עלה לי לראש הרעיון של 'מנה בהמתנה", הוא משחזר, "אדם יכול להזמין מנה אחרת לאדם אלמוני, וזאת הנתינה הכי גדולה".
איפה תהיה עוד שנה, או חמש שנים?
"בחזון שלי אני רואה סניפים, רואה מעגלים של אהבה ועשייה. מה שקורה כאן עכשיו זה המשך של דרך שהלכתי בה, וכיוון שאין ברירה וצריך גם להיות מחוברים לקרקע, זה פתרון שמשלב גם פרנסה וגם סיפוק, נתינה וחמלה".