ראש עיריית הרצליה, משה פדלון פנה אל שר הבריאות, יולי אדלשטיין, בדרישה דחופה לבחון מחדש את חישוב מדד רמזור בעיר הרצליה.
1 צפייה בגלריה
עיר כתומה
עיר כתומה
עיר כתומה
(צילום אילוסטרציה: pixabay)
קראו גם >>>
אתמול (שני) נפתחה מערכת החינוך בהרצליה היות ומשרד החינוך התייחס לנתוני העיר בשבוע שעבר – לפיהם היתה צהובה. בחיתוך הנתונים שביצע המשרד היום – העיר כבר כתומה – ולכן מחר שוב חוזרים תלמידי ה – יב' ללמידה מרחוק.
במכתב אל השר כתב פדלון "על אף שהרצליה הייתה במדרג הירוק מעל חודשיים אנו נאלצים לסגור את מערכת החינוך מכיתות ה' ומעלה. על פי נוסחת חישוב מדד הרמזור, ההתייחסות הינה לנתוני הלמ"ס (הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה ולפיהם גרים בהרצליה כ - 95 אלף תושבים בלבד. אולם על פי נתוני רשות האוכלוסין גרים בהרצליה כ - 108 אלף תושבים. הפרש דרמטי זה של מעל 12% משליך עמוקות על מדד הרמזור, בטח ובטח, כשאנו נמצאים על גבול המעבר הדק שבין מדד 'צהוב' למדד 'כתום', שכן נכון להיום ישנם בסה"כ 201 חולים מאומתים בעיר. כך שאילו הינו נמדדים על פי נתוני רשות האוכלוסין הינו עדיין מוגדרים כעיר 'צהובה'."
פדלון ביקש מהשר סיוע במציאת פתרון אשר יאפשר את פתיחת מערכת החינוך בהרצליה, בין אם בהתייחסות אמתית לגודלה של העיר ובין אם במציאת פתרון אחר לפתיחת מערכת החינוך. עוד כתב פדלון: "אבקש תשובה מידית ודחופה וזאת על מנת שעיריית הרצליה תוכל לכלכל את צעדיה, לרבות נקיטה באמצעים המשפטיים העומדים לרשותה".