עיריית הרצליה, בשיתוף עמותת "צלול", מעלה הילוך במאבק שהיא מנהלת לאיסור השימוש בפלסטיק ובכלים חד פעמיים.


1 צפייה בגלריה
תו תקן חדש בהרצליה
תו תקן חדש בהרצליה
תו תקן חדש בהרצליה
(צילומים: עיריית הרצליה, אסנת גורארי טייב)


קראו גם >>>
בשלב ראשון העירייה פונה לבעלי העסקים, המשרדים, המסחר, בתי הקפה והמסעדות בעיר, באזור התעסוקה ובחוף הים, ומציעה להם להצטרף למהלך הפחתת השימוש בכלי פלסטיק בכך שיאסרו על הכנסת כוסות, צלחות וכלים חד פעמיים לבתי העסק שלהם.
בית עסק העומד בקריטריונים לקבלת התו יהיה זכאי לקבלת תעודת עסק בעל תו תקן של 'נקי מחד פעמי', ליווי מקצועי מטעם עמותת צלול, פרסום בית העסק בפלטפורמות העירוניות ועידוד יוזמות נוספות בקרב קהילת העסקים המקומית. מדובר בשני סוגים של תו: בתי עסק העומדים ב-90% מהקריטריונים יזכו לקבל תו זהב. בתי עסק העומדים ב-50% מהקריטריונים יזכו לקבל תו כסף.
ראש העירייה משה פדלון מבהיר כי "העיר הרצליה מחויבת למאבק בפלסטיק ובכלים החד פעמיים. דווקא עכשיו, בזמן בו גובר השימוש בחד פעמי, בחרנו לשים את הנושא על סדר היום ולתת מקום ובמה לעסקים, במיוחד אלו השומרים על הסביבה. בקמפיין ההסברה הנוכחי אנחנו מזמינים את בעלי עסקים לקחת חלק בשמירה על עירנו ובעיצוב עתיד ירוק ובריא יותר".
הקמפיין הוא חלק ממהלך עירוני רחב היקף שנועד להכין את העיר לאתגרים הצפויים כתוצאה מנזקי הסביבה הצפויים ולהפחית את טביעת הרגל האקולוגית העירונית. בעבר יצאה העירייה בשני מיזמים פורצי דרך: קמפיין "עיר ללא פלסטיק" שהושק ב- 2018 בשיתוף עמותת 'צלול' שנועד להפחית את השימוש בפלסטיק וחד פעמי במשרדי העירייה, במערכת החינוך, במוסדות ציבור, בחופי העיר ועוד. בפברואר 2020 עבר במועצת העיר תיקון לחוק העזר העירוני, האוסר על הכנסת כלים חד פעמיים לחופי העיר.