משבר אמון בין הנהלת בית הספר "ברנר" לבין תלמידי כיתה ו'3 והוריהם. לטענת התלמידים וההורים, מנהל בית הספר יוראי קדר החליט, בניגוד להבטחות שניתנו להם, להחליף את המחנכת שלהם בכיתה ה', נאוה שאול. "הבטיחו לנו שנאוה תמשיך איתנו ולא קיימו", אומרת אחת מתלמידות הכיתה, "כך מחנכים אותנו לקיים הבטחות?"
1 צפייה בגלריה
תמונות מהקמפיין. "חשבנו שיהיה לנו עוגן"
תמונות מהקמפיין. "חשבנו שיהיה לנו עוגן"
תמונות מהקמפיין. "חשבנו שיהיה לנו עוגן"
(צילום מתוך הסרטון)
בעקבות פגישה עקרה עם מנהל בית הספר פרשו ההורים את טענותיהם במכתבים למנהלת המחלקה לחינוך יסודי בעיריית הרצליה יעל חקון יוסף ולמפקח על בתי הספר היסודיים משה עיני. התלמידים כתבו גם לראש העיר וביקשו להיפגש איתו.
בתוך כך, תיבלו התלמידים את מאבקם בסרטון שיצרו ושיגרו למקבלי ההחלטות. בסרטון נראים תלמידי הכיתה (בפנים מוסוות תחת הסיסמה "משאירים את נאוה") כשהם אוחזים בידיהם שלטים המביעים את מחאתם. כל תלמיד צילם את עצמו בנפרד עם השלט שהכין, ואחת התלמידות ערכה את הסרטון בעצמה. המסרים שנשקפים מהסרטון מבטאים את כאבם יותר מכל.
"כל שנה מחליפים לנו מורה"; "כל שנה מורה בורחת מאיתנו. אנחנו כל כך גרועים?"; "אחרי חמש מורות סוף סוף יש את נאוה שדואגת"; "בזכות נאוה הצלחתי להשתלב במהירות בכיתה. היא עזרה לי ברגעים קשים ואני צריכה אותה עכשיו יותר מכל"; "הולכת להיות לנו שנה מאוד קשה ואנחנו רוצים לעבור אותה עם נאוה"; "אנו אוהבים אותה וצריכים אותה עכשיו הכי הרבה"; "חמש שנים של טלטלה וחוסר יציבות. אל תקחו לנו את נאוה".
לדברי אחת אימהות, התלמידים עברו שנה קשה במיוחד בכיתה ד', ונאוה, שמונתה למחנכת שלהם בכיתה ה', הצליחה לשקם אותם בלימודים וגם מבחינה רגשית. בכמה הזדמנויות הובטח לתלמידים שהיא תמשיך איתם גם בכיתה ו'. "בסוף השנה היא נפרדה מהם ואמרה: 'ניפגש בשנה הבאה'".
במכתבם למנהלת המחלקה לחינוך יסודי ולמפקח מציינים ההורים כי תלמידי הכיתה עברו בכיתה ד' חוויות טראומטיות ונחשפו לאלימות קשה, מילולית ופיזית, שהגיעה לשיאה בהכאת המחנכת, המנהלת וסגניתה. "נאוה, כבעלת ותק וניסיון מרשימים, נכנסה לכיתה והצליחה לחדור ללבם של התלמידים ולשקם את אמונם בבית הספר ובמחנכת כאחד, בייחוד לאור הבטחתה המפורשת כי היא תמשיך להיות המחנכת גם בשנה הבאה. מבחינתנו, החלפתה היא הפרה בוטה של כל ההבטחות המפורשות שניתנו לנו ולילדינו".
ההורים מתקוממים על חוסר השקיפות בקבלת ההחלטה והסירוב של המנהל להתייעץ עם המנהלת, היועצת והמחנכות הקודמות שמבינות את חשיבות הרצף החינוכי בכיתה זו. "כשהילדים שמעו את הבשורה תגובתם החריפה הייתה ששיקרו להם, רימו אותם ולימדו אותם שלהבטחות אין ערך בבית הספר, וכי 'מנהל ביה"ס לא סופר אותנו'".
"בפגישה עם המנהל הוא הסביר לנו שאלו שיקולים מערכתיים וניסה לשכנע אותנו שהוא עושה נכון", מספרים התלמידים. "הוא לא הגיב על הסרטון ששלחנו אליו".
במכתבם לראש העירייה משה פדלון כתבו התלמידים: "חשבנו שיהיה לנו 'עוגן'. למה דווקא לנו לוקחים את המורה, כשיודעים שאנחנו כיתה עם קשיים ומצוקות? אנו מבקשים לפגוש אותך ולהסביר לך את הבעיה בתקווה שתעזור לנו ותשאירו לנו את נאוה בשנה האחרונה שלפני החטיבה".
הורי הכיתה ממורמרים וזועמים עד כדי איומים בהוצאת ילדים מבית הספר, השבתת שנת הלימודים והפגנות. לטענתם, העירייה נותנת גיבוי מלא למנהל בית הספר ומתעלמת מטענות ההורים והילדים.
מנהלת מחלקת החינוך היסודי יעל חקון כתבה בתשובתה להורים: "שיבוץ הסגל החינוכי בכיתות הוא באחריות בלעדית של הנהלת בית הספר. מבירור שערכנו מול מנהל בית הספר לא ניתנה השנה כל הבטחה מטעמו או מטעם צוות הניהול שלו בדבר הישארותה של נאוה שאול לחינוך כיתה גם בכיתה ו'. בשל ראייה רחבה והתבוננות כוללת על הצרכים שיש כיום בבית הספר לשנת הלימודים תשפ"א נבחרה מחנכת מקצועית ובעלת ניסיון לכיתה זו".
מהעירייה נמסר: "הטיפול הוא ברמה של מנהל בית הספר. אגף החינוך אינו מתערב במערכת השעות ובשיבוץ המורים".