בנסיעות המבחן יבוצעו בדיקות תפעוליות שונות, לקראת הפעלתו המסחרית של הקו המתוכננת בעוד מספר שבועות. אז יוכלו הנוסעים ליהנות מנסיעה ישירה, ללא החלפות, בין ירושלים והרצליה.
קראו גם >>
מדובר על הקדמה של כחצי שנה בחישמול המסילות להרצליה, ביחס למתווה האצת החישמול אותו גיבש מנכ"ל הרכבת, מיכאל (מיכה) מייקסנר, יחד עם נציגי משרד התחבורה והאוצר, ואשר נחתם לאחרונה מול חברת "סמי" הספרדית, זאת לאחר שלפני כשלושה חודשים הושגה בזכות אותו מתווה הקדמה בהגעה לתחנת ת"א סבידור מרכז.
הרכבת תפעיל שתי רכבות בשעה לכל כיוון, וזמן הנסיעה מתחנת ירושלים יצחק נבון להרצליה יעמוד על 55 דקות ולתחנת ת"א האוניברסיטה 47 דקות. באמצעות החלפה של מספר דקות בתחנת הרצליה, ייהנו נוסעי תחנות רעננה, כפ"ס והוד השרון, משירות מהיר ומתקדם אל מרכז ירושלים.
מנכ"ל הרכבת מיכאל (מיכה) מייקסנר: "השלמת החישמול והפעלת הקו המהיר בין ירושלים לתל אביב האוניברסיטה והרצליה הינה בשורה משמעותית לציבור הנוסעים, אשר ייהנו משירות רכבתי משופר בין צפון ת"א וערי השרון למרכז עיר הבירה. השלמת החישמול לכל אורכו של הקו המהיר, יחד העבודה הנמרצת לחישמול הקו לאשקלון וקשת השרון מוכיחים את חיוניותו של המתווה להאצת החישמול שגובש עם חברת "סמי" הספרדית, בחסות נציגי משרד התחבורה והאוצר. אני מודה לכל העובדים שעמלו עבור ההישג למען הובלת מערכת הרכבות לעידן מתקדם יותר".