"ראשי הערים הרצליה ורעננה, יחד עם ראש מועצת כפר שמריהו, ממשיכים לקדם את 'תוכנית המסלול' שמטרתה להרוס את שדה התעופה ולבנות עליו שכונות ענק שיפגעו בתושביהם", תוקף עו"ד נתנאל (נתי) פרץ, יו"ר אגודת התעופה הכללית, ומוסיף, "העדפה זו תגרום לפקקי ענק, עומס על התשתיות וזיהום אוויר.
"בזמן משבר כלכלי חסר תקדים בעקבות נגיף הקורונה, קריאתם לסגירת שדה התעופה, שמהווה תשתית לאומית חיונית ומקור פרנסה למאות מתושביהם, היא חסרת אחריות. למרות התנגדות עזה של תושבי הערים הסובבים את השדה לפינויו, מתוך הבנה שהשדה הוא מקור פרנסה, ממשיכים ראשי הערים להתנגד לפעילותו ולדחוף לסגירתו".
1 צפייה בגלריה
מימין: נתי  פרץ ושדה התעופה בהרצליה
מימין: נתי  פרץ ושדה התעופה בהרצליה
מימין: נתי פרץ ושדה התעופה בהרצליה
(צילומים: תמר מצאפי, מוטי שוימר)
קראו גם >>>
"אני מצר על כך שראשי הרשויות לא מבינים את הפוטנציאל הכלכלי העצום שגלום בשדה ומסתכלים על אינטרסים צרים שבאים בניגוד לרצון תושביהם. אני קורא להם לשתף עימנו פעולה ולעבוד יחדיו".
לטובת התעופה הפנים ארצית של מדינת ישראל, נדרש שינוי בהחלטה לקצוב בזמן את השימוש בשדה. כל העברה של הפעילות המתקיימת היום בשדה התעופה הרצליה, חייבת שתעשה רק בהתאם להמלצת האלוף (מיל') הרצל בודינגר בדו"ח הועדה הציבורית לבחינת תכניות האב לתעופה משנת 2008 שגורסת שכל שדה שיש כוונה להעתיקו לאתר אחר, יש להעבירו רק לאחר שהשדה החלופי פועל בפעילות מלאה.
שדה התעופה הרצליה הינו תשתית לאומית חיונית המשרתת את ענפי התעופה הכללית. בשדה מתקיימים לאורך עשרות בשנים (מאז הקמתו בתקופת מלחמת העצמאות) שירותים אויריים קריטיים לתעופה בישראל, על כל גווניה. הפעילות המשמעותית ביותר בשדה היא הכשרת טייסים – 80% מלימודי הטיסה האזרחית בישראל מתקיימים בהרצליה ב-6 בתי ספר ואקדמיות לתעופה. זוהי התשתית המרכזית להכשרת טייסים ישראליים שרוכשים את רשיונות הטיסה הראשונים לקראת הכשרתם כטייסים מקצועיים בחברות התעופה הישראליות. בנוסף, השדה מספק שירותים אויריים לרשויות המדינה וחברות פרטיות: השכרת מטוסים לצרכי פיקוח אוירי (למשל טיסות פיקוח בניה של משרד הפנים), טיסות מיפוי אוירי, צילום, הדברה ביולוגית, פיזור פיתיונות המכילים חיסון נגד כלבת, פיתוח מערכות טכנולוגיות מוטסות לחברות הטכנולוגיה והתעשייה הבטחונית, טיסות מסוקים רבות ועוד שירותים אויריים רבים מסוגים שונים. בשדה מתבצעת 90% מפעילות תחזוקת כלי הטיס הקלים והבינוניים במדינת ישראל וכן מקומות חנייה לכמאה מטוסים קלים מכל הסוגים.
שדה התעופה הוכשר בין הפרדסים של הרצליה בתחילת 1948 כדי להרחיק מקו החזית הקידמי בדרום הארץ את המטוסים הראשונים של חיל האויר, שאך זה נולד עם קום המדינה. משדה התעופה הזה המריאו במלחמת השחרור מטוסי המסרשמיט של טייסת הקרב הראשונה 101 והפילו כמה וכמה מטוסים מצריים שתקפו את ת"א. מטוסים אלו גם תקפו את הכוחות המצריים שהחלו לסגת מנחל אשדוד לאחר שנעצרו באזור גשר עד הלום. מפקדה הראשון של טייסת 101 ,סא"ל מודי אלון ז"ל נהרג בתאונת טיסה באוקטובר 1948 בעת ניסיון נחיתה בהרצליה במטוס פגוע. משדה התעופה בהרצליה המריא אייבי נתן בשנת 1966 לטיסת השלום ההיסטורית שלו למצרים כשנה לפני פרוץ מלחמת ששת הימים.
שדה התעופה בהרצליה הינו אחד מששת שדות התעופה שנמסרו לניהול רשות שדות התעופה בעת הקמת הרשות ב-1977. השדה מופיע כשדה תעופה פעיל בתכנית האב לתעופה תמ"א 15 שאושרה בשנת 2000 ע"י הממשלה. לאחר סגירתו של שדה דב בקיץ 2019, נותר שדה התעופה בהרצליה שדה התעופה הפנים ארצי היחידי בכל השטח הגדול שבין חיפה לאילת.