תקרית אנטישמית חמורה באיטליה נגד תושב רעננה: "יהודי מלוכלך, ממני לא תראה סנט! אתה מנסה לסחוט אותי כמו כל היהודים". אלי דנציג, יהודי ממוצא גרמני שמפעיל את מלון "כושר הולידייס" יחד עם בנו יאיר דנציג מרעננה הלך למלון סמוך בכדי לדבר עם הבעלים שחייב לו כסף משנת 2019. האחרון תקף אותו וירק בפרצופו. לסצנה היו עדים כמה לקוחות של המלון שלא התערבו. תלונה הוגשה למשטרה.
1 צפייה בגלריה
אלי דנציג. "לא חשבתי שאבא שלי שמשפחתו נרצחה בשואה יסבול מאנטישמיות"
אלי דנציג. "לא חשבתי שאבא שלי שמשפחתו נרצחה בשואה יסבול מאנטישמיות"
אלי דנציג. "לא חשבתי שאבא שלי שמשפחתו נרצחה בשואה יסבול מאנטישמיות"
(צילומים: פרטי, המחשה שאטרסטוק)
קראו גם >>>
דנציג משתף: "הסיפור התחיל השבוע כשאבא שלי שמפעיל מלון כשר בסירמיונה שבאגם גארדה, יצא (וכמובן שכח את הפלאפון שלו במלון) לדבר עם הבעלים של מלון סמוך על סכום מסויים שהוא חייב לאבא שלי משנת 2019. אבא שלי נכנס למלון וביקש מהפקידה לדבר עם הבעלים אבל היא אמרה לו שהוא עסוק ולא יכול כרגע. אבא שלי ענה לה שזה דחוף ושהוא ימתין.
"לאחר כמה דקות הגיע הבעלים והתחיל לצעוק על אבא שלי לעוף החוצה מהמלון. אבא שלי אמר שהם צריכים לדבר אבל זה המשיך לצעוק, להשתולל, לירוק בפרצופו של אבא שלי ולצעוק לו: "יהודי מלוכלך ממני לא תראה סנט! אתה מנסה לסחוט אותי כמו כל היהודים".
"כשראה שאבא שלי לא זז הוא נתן לו ברכיה לאשכים ואבא שלי נפל לריצפה. לאחר כמה דקות כשהצליח לקום, הבעלים של המלון דחף אותו החוצה בכח תוך כדי שהוא מקלל את היהודים ומרביץ. כשהגיעו לכניסה של המלון אבא שלי שוב נפל מעוצמת הדחיפות.
את כל הסצנה ראתה רק הפקידה אבל כשכבר שכב על הריצפה עברו שם כמה מאורחי המלון והתעלמו עד שצדיק אחד נעצר ושאל את אבא שלי אם הוא מרגיש טוב. כשאבא שלי ענה שבעל המלון הרביץ לו ושהוא לא מרגיש טוב הזמינו ניידת משטרה ואמבולנס. אבא שלי לא רצה להתפנות לבית החולים וחזר בכוחות עצמו למלון כואב ומושפל. אבא שלי הגיש תלונה ואני מקווה מאוד שהם לא יעברו על המקרה החמור הזה בשתיקה.
"זה כשלוש שנים שאני עובר בין בתי הספר הלא יהודיים באיטליה בכדי ללמד על היהדות ולספר את סיפור הבריחה של משפחתי באיטליה מציפורני הנאצים והפשיסטים. מעולם לא חשבתי שאבא שלי בן ה-76 שסבו וסבתו נרצחו בשואה יעבור השפלה נוראית כל כך ואנטישמית באיטליה".