תופעת ההשמנה הפכה למגיפה בשנים האחרונות והדבר ניכר בעיקר בעלייה באחוז הילדים ובני הנוער הסובלים מעודף משקל כבר מגיל צעיר. אחד מכל שלושה ילדים סובל מעודף משקל וככל שהטיפול מתחיל בגיל מוקדם יותר, כך גדל הסיכוי למנוע השמנה גם בגיל בוגר.
מכבי שירותי בריאות מפעילה כבר למעלה מעשור מרכזים ייחודים לטיפול בילדים עם עודף משקל ("מכבי אקטיבי") הפזורים בכל הארץ וגם באיזור השרון. במסגרת פעילות המרכזים, מגיעים הילדים פעמיים בשבוע למפגש עם מגוון אנשי מקצוע שתפקידם ללוות את הילד ובני משפחתו בתהליך שינוי אורח החיים. בנוסף, הילדים מבצעים פעילות גופנית קבוצתית בהנחיית מאמן כושר או מדריך מוסמך.
עכשיו, בזכות שיתוף פעולה יוצא דופן בין מכבי למרכז הטניס ברמת השרון, יוכלו הילדים המשתתפים בסדנה להנות ממתקני המרכז לבצע פעילות גופנית: כושר באולמות הספורט וללמוד לשחק טניס.
1 צפייה בגלריה
משחקים טניס ויורדים במשקל. צילום: דוברות מכבי
משחקים טניס ויורדים במשקל. צילום: דוברות מכבי
משחקים טניס ויורדים במשקל. צילום: דוברות מכבי
הסדנה מתקיימת במשך שישה חודשים וכוללת מפגשים פרטניים של הילדים והוריהם עם דיאטנית ילדים,. בנוסף מתקיימות קבוצות הורים בהנחיית דיאטנית ילדים ועובדת סוציאלית מנחת קבוצות, קבוצות ילדים ופעילות גופנית קבועה פעמיים בשבוע.
סיפורי ההצלחה והפידבקים שעלו ממאות סדנאות שהתקיימו עד היום, מחזקות את הנתונים הקליניים המצביעים על שיפור בבדיקות הדם, ירידה באחוז עודף המשקל של הילדים ושיפור בכושר הגופני של הילדים בתום הסדנה.
לימור טל – פוני דיאטנית קלינית ומנהלת תחום תזונה במחוז השרון של מכבי שירותי בריאות : "שיתוף הפעולה עם מרכז הטניס מאפשר לנו להציע לילדים פעילות ספורטיבית מהנה ומאתגרת. ככל שהפעילות הגופנית מגוונת יותר, כך גדל הסיכוי שיתמידו לבצע אותה לאורך זמן ולשמר אורח חיים בריא כשגרה ולא רק בתקופה חולפת. התחרות בספורט גורמת לילדים להתאהב בפעילות גופנית ומקנה להם ערכים לחיים, הרבה מעבר לאורח חיים בריא. במסגרת הסדנה מגיעים אנשי המקצוע של מכבי למרכז הטניס, וכל הליווי שלהם ניתן במרכז, במטרה ללוות את המשפחה ולתת להם את כל הכלים הנדרשים על מנת לסייע להם בתהליך השינוי המשפחתי".
הסדנה הקרובה תיפתח בחודש הקרוב. לפרטים והרשמה ניתן לפנות ליעל בטלפון: 052-3846798.