החייאה על רקע האזעקות: לפני כשבועיים הגיע למוקד הרפואה הדחופה של מכבי שירותי בריאות ברמת השרון דניאל (שם בדוי) בן 51 עם כאבים קלים בחזה, שהתחילו יממה קודם. הוא נכנס לחדר האחות, בדיוק ברגע בו עבר ד"ר מורד חטיב מומחה ברפואה דחופה של מכבי. לאחר תשאול קצר, הרופא ביקש מדניאל לגשת לבדיקת אקג בחדר הסמוך "ליוויתי אותו לבדיקה כדי לוודא שהמצב שלו לא מחמיר פתאום. לאחר כמה דקות הגיעו תוצאות הא.ק.ג שהצביעו על אוטם לב קדמי שעלול לגרום להפרעות קצב חמורות ודום לב".
2 צפייה בגלריה
ד"ר מורד חטיב
ד"ר מורד חטיב
ד"ר מורד חטיב
(צילום: מכבי שירותי בריאות)
לאור תוצאות הבדיקה ד"ר חטיב ביקש מדניאל לשכב על המיטה בחדר האחות וביקש מהצוות הרפואי להכין את המטופל למצב של החייאה "ביקשתי מהאחיות לשים לו מדבקות ולחבר את המכשור של הדיפיברילטור. התוצאות של הא.ק.ג היו כל כך חמורות שהיה חשש מיידי וממשי שיאבד דופק בכל רגע".
החשש של הרופא היה מדויק. בדיוק בזמן שהרופא הזעיק ניידת טיפול נמרץ והצוות הכין את הציוד למקרה של החייאה, המטופל איבד הכרה ודופק "זה קרה תוך שניות. מזל שהוא כבר היה על המיטה והציוד היה מוכן. המטופל סבל מהפרעת קצב חמורה – פרפור חדרים, כלומר מצב של דום לב. הלב הפסיק לפעום ואנחנו היינו צריכים להגיב מהר מאוד כדי להחזיר אותו לחיים".

2 צפייה בגלריה
עבר החייאה ופונה במצב קשה
עבר החייאה ופונה במצב קשה
עבר החייאה
(צילום המחשה: שאטרסטוק)

בתזמון סוריאליסטי, בדיוק בזמן החייאה החלו להישמע אזעקות בעקבות ירי טילים לכיוון השרון "באותם רגעים אתה שוכח מכל מה שקורה סביבך ומתרכז רק בהצלת חיים. אני בכלל לא שמתי לב שיש אזעקה ולא שמעתי אותה. באותו רגע התעסקתי רק בדבר אחד – להחזיר את הדופק למטופל".
ד"ר חטיב יחד עם צוות של אח ואחות מכבי החלו בעיסויים ומייד לאחר מכן חיברו אותו לדפיברילטור והחלו לתת את מכות החשמל. לאחר מכן המשיך הצוות הרפואי בפעולות ההחייאה שלאחריה הופיעו תנועות דופק על המוניטור, לאחר כמה שניות המטופל חזר להכרה.

קראו גם:

הצוות הרפואי נשאר צמוד למטופל כדי לוודא שמצבו לא מתדרדר שוב עד להגעת ניידת הטיפול נמרץ "כשהניידת הגיעה המטופל כבר היה בהכרה מלאה. במקרים כאלה קיצוניים של הפרעת קצב, הזמן הוא גורם מכריע. ההחייאה שביצענו במטופל הצילה את חייו. לאחר שפונה לבית החולים, יצרתי איתו קשר והוא עדכן שעבר צנתור בו התגלה שהעורק הראשי ללב היה חסום. מזל גדול שהוא הגיע בזמן ושהיה ליד צוות רפואי בזמן שאיבד את ההכרה, אם הוא היה בבית או בכל מקום אחר יכול היה להיגרם לו נזק בלתי הפיך".
לפני כמה ימים דניאל שוחרר לביתו לאחר צנתור, כיום הוא נמצא בביתו ומתאושש "קרה לי נס. הכול קרה תוך דקות ספורות. הבנתי שכאבים בחזה הם סימן לא טוב אבל לא דמיינתי שהמצב כל כך חמור ובטח לא חשבתי שדקות ספורות לאחר שנכנסתי ברגליי למוקד של מכבי, אעבור החייאה שהחזירה אותי לחיים. קבלתי את החיים שלי במתנה בזכות הצוות שטיפל בי במקצועיות ומסירות שאין מספיק מילים כדי לתאר אותן".