נושם לרווחה: תכירו את עופר גורן (68) מרעננה, נשוי לשושי, אב לשלושה וסב לארבעה, עסק בייעוץ חווית לקוח ולפני 14 שנה אובחן לראשונה עם מחלת אמפזימה COPD, אך סירב לאפשר למחלה להגדיר אותו. מאז עברו הרבה שנים, ועופר אף פעם לא ויתר, לפני שלושה חודשים הגיע הנס ועופר עבר השתלת ריאה מוצלחת. בתוך שעות מאז ההשתלה הוא כבר על רגליו, וכיום הוא נהנה מכל נשימה של אוויר צלול. זהו סיפורו.
2 צפייה בגלריה
עופר גורן. חזר לחיים
עופר גורן. חזר לחיים
עופר גורן. חזר לחיים
(צילום: איגוד מושתלי הריאה בישראל)
באיגוד "מושתלי הריאה בישראל" הביאו השבוע את סיפורו המופלא של עופר גורן מרעננה שבאורח נס בעשור השביעי לחייו חזר לחיות:
"את עופר הכרתי לפני 3 שנים בקהילת חולי COPD בפייסבוק. עופר הפגין יידע בקיאות ויידע רב בטיפולים ובגישות הטיפול השונות לגבי המחלה, ראיתי אותו התמודד עם המחלה הקשה באופן מעורר השראה.
עופר היה החלטי, הוא לא יתן למחלה לעצור לו את החיים. הוא המשיך עם המחלה לעבוד לטוס ולטייל עם חמצן או בלי חמצן, המחלה לא תעצור אותו.
נפגשנו בחוף הים, עופר ישב כאחד אדם. תיק קטן זרוק ליד הכסא, רק במבט נוסף הבחנתי במחולל חמצן מקופל, נעזר בו רק כשהוא שהוא זקוק לו. כמושתל ריאות אך טבעי ששוחחתי איתו על השתלת הריאות שלי. עופר סיכם לי בקצרה, השתלה תהיה רק כשבאמת לא יהיה עוד מוצא. בינתיים הוא מספר לי על כרטיסי טיסה על התכניות בפריז. וכן יש עניין פעוט, הוא כבר סידר את המחולל חמצן לטיסה.


2 צפייה בגלריה
עופר גורן בסן דייגו
עופר גורן בסן דייגו
עופר גורן בסן דייגו
(צילום: איגוד מושתלי הריאה בישראל)

הזמן עבר עוד שיחה ועוד אחת, ועופר נאות להתחיל את הבדיקות כדי להיכנס לרשימת ההמתנה להשתלת ריאות, נו שיהיה מה כבר יכול להיות.
לצערנו רשימת ההמתנה לתרומת איברים בישראל ארוכה והתרומות במשורה, לא ניתן לצפות אם ומתי תגיע תרומה מצילה. לא אחד כמו עופר יתן לגורל לתעתע, ובזכות הביטוח, כישרון ארגון ועוד קצת מזל. עופר התקבל לתכנית ההשתלות של מרכז ההשתלות בסן דייגו בקליפורניה.
זה לא הלך בקלות, ההמתנה להיכנס לרשימה בסן דייגו לקחה זמן, היו אתגרים היו גם רגעי הכרעה אבל הוא צולח את האתגר ונכנס לרשימת ההמתנה להשתלת ריאה.

קראו גם:

לפני שלושה חודשים הגיע הטלפון, התקבלה תרומת ריאות מתאימה. בשעה 08:30 עופר נכנס לניתוח ההשתלה, בשעה 15:30 כבר יצא להתאוששות ובשעה 12:00 הוא כבר הולך צעדים ראשונים עם הריאות החדשות שהושתלו. (כאן חשוב לציין שלהרבה מהמושתלים לוקח מס׳ ימים עד מס׳ שבועות להתאושש וללכת, כל אחד בקצב שלו).
עופר מתאושש יפה כעת עם משפחתו בסן דייגו, נושם את הגלים של סן דייגו וצובר מוטינין עם הריאות לפני החזרה לארץ לחיים חדשים ישנים. ואנו בעמותת איגוד מושתלי הריאה בישראל מחזיקים לו אצבעות ומבקשים לאחל לו המשך החלמה מהירה, בריאות איתנה וברוך הבא לקהילת המושתלים שלנו".