בהרצליה לבדה התגרשו כ-130 זוגות, זוהי ירידה של 19% לעומת 2018 אך נדמה שהמספר נמצא וברמת גן לעומת זאת כ-263 זוגות הגישו בקשה לפתיחת תיק גירושין, עלייה של 2% משנה שעברה.
מתוך 9,457 תיקי גירושין שנפתחו בשנה שעברה כ 2,262 תביעות לגירושין הוגשו על ידי נשים לעומת כ 1,496 אשר הוגשו על ידי גברים.
כ 5,699 תיקים נפתחו בהסכמה הדדית.
ככל שהמצב מצער, אין ספק כי כשהמצב הופך לבלתי נסבל – עדיף לנקוט בהליך גירושין שבסופו של דבר, יטיב עם כולם – גם עם הילדים. אבל, על מנת שזה אכן יקרה, חשוב לבחור עורך דין גירושין אשר יסייע לכם לעבור את התהליך הלא פשוט הזה בצורה הטובה ביותר, עם מינימום פגיעה בתא המשפחתי שהקמתם, היינו – בילדים.
אחרי הכל, כולנו מכירים את הביטוי "צריך לדעת עם מי להתחתן", אבל אם חלילה מגיעים למצב שבו צריכים להיפרד – חשוב מאוד לדעת עם מי להתגרש, כשהכוונה היא כמובן לעורך הדין שילווה אתכם בתהליך.
1 צפייה בגלריה
עו"ד שירלי שדה
עו"ד שירלי שדה
עו"ד שירלי שדה
(צילום: יח"צ)

למה חשוב לבחור עורך דין משפחה טוב?

תהליך של גירושין הוא תהליך מאוד מורכב מבחינה רגשית, ולכן חשוב מאוד לקבל ייעוץ וליווי משפטיים של עו"ד משפחה שמתמחה בתחום ויודע בדיוק לאיזה נושאים צריך להתייחס. בין הנושאים שיש להתייחס אליהם:
משמורת ילדים – אצל מי ישהו הילדים לאחר הגירושין? האם המשמורת תהיה משותפת או שרק אצל הורה אחד? ובכל מקרה של משמורת מה יהיו זמני השהות (מה שמכונה הסדרי הראייה) ? איך מגדירים מהי טובת הילד בכל משפחה? על כל השאלות האלה תוכלו לתת תשובנה אחרי שתקבלו ייעוץ משפטי מקצועי ומדויק מ אשר גירושין הוא תחום ההתמחות שלו.
מזונות - האם בכל המקרים האב ישלם לאם עבור מזונת הילדים? ואם כן כמה? סכום המזונות רצוי שיקבע באמצעות הסכם בין ההורים ואם לא בבית המשפט. חשוב מאוד שתהיו מלווים בעורך דין לדיני משפחה אשר ייעץ מה הסכום הראוי בנסיבות המקרה הספציפי לאחר שקלול כל הנתונים הרלוונטיים.
מדור – נושא נוסף שחשוב שעורך דין גירושין יתייחס אליו הוא הסכום שהאב צריך לשלם לאם עבור הוצאות מדור, היינו – הוצאות הדיור. הסכום לתשלום נקבע על פי מספר הילדים וכמובן על פי הסכומים המשולמים כגון שכירות או משכנתה – שוב לא בכל המקרים אלא ביעוץ קונקרטי המותאם לכם.
כמובן שישנם נושאים נוספים שחשוב לדאוג להם, כגון חלוקת הרכוש, מקום המגורים ועוד. מכיוון שמדובר בנושאים מאוד מורכבים אשר יש להם השלכות מרחיקות לכת על בני הזוג ועל הילדים, חשוב מאוד לבחור עו"ד מקצועי וקשוב, אשר ידאג לכך שזכויותיכם יישמרו ושלא תקופחו בשום צורה.

כך תבחרו עורך דין גירושין

לאחר הבנת החשיבות הגדולה שיש לבחירת עו"ד גירושין טוב, אנחנו מביאים בפניכם את הפרמטרים שאליהם מומלץ להתייחס על מנת לעשות את הבחירה הנכונה ביותר עבורכם.
מומחיות משפטית – חשוב מאוד שעורך הדין שילווה אתכם בתהליך הגירושין יהיה עורך דין שדיני משפחה הם תחום ההתמחות שלו. ככזה יהיה בקיא לגמרי בחוק על סעיפיו השונים, ויוכל לתת לכם את השירות המקצועי הטוב ביותר.
ניסיון – מעבר למומחיות בתחום, חשוב מאוד שעורך הדין שתבחרו יהיה בעל ניסיון רב שנים, משום שניסיון כזה משמעותו התמודדות עם הרבה מאוד מקרים, גם מאוד מורכבים. כשאתם מלווים בעורך דין מנוסה , עם ותק של מספר שנים, שראה כבר (כמעט) הכל – אתם יכולים להיות סמוכים ובטוחים שהוא יוכל למצוא את הפתרונות המתאימים ביותר גם עבורכם.
המלצות – חשוב מאוד לבחור עורך או עורכת גירושין שקיבלתם עליו המלצות, רצוי מבני משפחה, חברים או מכרים שאתם סומכים עליהם. גם אם אין כאלה, כדאי מאוד לעשות תחקיר קל אודות עורכי הדין שאת שירותיהם אתם שוקלים לשכור, ולנסות לדבר עם אנשים שאותם הם ייצגו בעבר על מנת לקבל רושם על אופן העבודה שלהם ועל שביעות הרצון מהם.
קשר עם אנשי מקצוע – חשוב מאוד לוודא שלעורך הדין שאתם בוחרים יש קשרי עבודה טובים עם אנשי מקצוע שהרבה פעמים נדרשים בתהליך, לרבות פסיכולוגים, חוקרים פרטיים ואחרים. אחרי הכל, הטיפול בתיקי גירושין הוא מאוד מורכב, ודורש לא פעם שירותים של בעלי מקצוע נוספים.
כימיה אישית – מכיוון שמדובר בנושא כל כך רגיש, חשוב מאוד שתהיה לכם כימיה אישית עם עורך הדין ושתרגישו שאתם יכולים לספר לו הכל ולסמוך עליו בעיניים עצומות.
בהצלחה!
הכתבה באדיבות שירלי שדה, עורכת דין גירושין, בעלת משרד עורכי דין בבני ברק / רמת גן , המתמחה בתחום של דיני משפחה מזה עשרות שנים, וליוותה הרבה מאוד זוגות גם במצבים משפטיים (ואישיים) מורכבים.