בגדי חורף הם גם פונקציונליים (שומרים על חום הגוף), אבל גם פריטי אופנה העומדים בפני עצמם. אז כיצד לאזן בצורה נכונה בין 2 התפקידים? יוסי בן נון אופנת גברים עם הטיפים החשובים לחורף 2020.
טיפ 1 - השכבות הנכונות
מה שיפה בחולצות טי פשוטות מעונת הקיץ, שהן מתאימות מצוין גם לעונת החורף. ההבדל היחיד הוא שבחורף הן פשוט משמשות כשכבה אחת בין כמה שכבות נוספות של ביגוד. החולצה הקצרה תשמש בדרך כלל כשכבה הראשונה, ומעליה ניתן להוסיף סריג יפה או חולצת צווארון גולף. בימים קרים במיוחד, נוסיף גם שכבה שלישית כגון מעיל / ג'קט או אפילו מקטורן של חליפה.
בצורה כזו השכבות הדקות נלבשות למטה, והשכבות העבות יותר מגיעות מעליהן. למרות זאת, בישראל כמו בישראל, החורף לא מגיע לעוצמות חזקות מדי. שלוש שכבות בדרך כלל יעשו את העבודה, אבל כמובן שאם זה לא מספיק - המשיכו להתעטף היטב, כולל מעילי פליז או צמר עבים ומחממים.
מבחינת צבעים, מומלץ ללכת על הצבעים היותר נייטרלים כגון שחור, אפור, חום וכחול כהה. מומלץ ללבוש את הביגוד הכהה מעל לבהיר, ובכך ליצור לא רק ניגודיות אלא תחושה של עומק, בלי לוותר על מראה יוקרתי ומכובד.
1 צפייה בגלריה
אילוסטרציה. צילום: paxels
אילוסטרציה. צילום: paxels
אילוסטרציה. צילום: paxels
(אילוסטרציה. צילום: paxels)
טיפ 2 - המעיל הנכון
המעיל שאנו לובשים בחורף הוא פריט הלבוש הראשון שאנשים רואים, לכן חשוב לבחור אחד שייראה טוב. יש לקחת בחשבון את מבנה גופכם ולבחור מעיל / ג'קט מתאים, אחרת גם תרגישו לא נוח וגם תקרינו את חוסר הנוחות הזו כלפי חוץ.
נקודה נוספת היא המחיר. מעיל חדש עשוי לעלות לא מעט כסף (כמה מאות שקלים בממוצע), ולכן רובנו כנראה לא נקנה כמה מעילים בצבעים שונים. מספיק לבחור מעיל אחד טוב שנראה עלינו מעולה, ויחד עם פריטי לבוש נוספים נוכל ליצור מלתחה מתחלפת מדי יום. במקום מעיל של ממש, אפשר לבחור קפוצ'ונים או סריגים עבים במיוחד, אבל רוב הסיכויים שביום קר תצטרכו להוסיף גם מעיל בסופו של דבר.
לבסוף חשוב שהמעיל יהיה גם אופנתי וגם פרקטי - גם שייראה מעולה וגם שישמור על חום הגוף. זה יכול להיות ג'קט מבד מחמם או אפילו עור / דמוי עור, ואפשר גם לבחור במעילים "כבדים" יותר כגון מעיל צרפתי ארוך או מעיל פליז עבה. גם מעילים בסגנון צבאי ייראו עליכם נפלא, רק קחו בחשבון שלעיתים קרובות הם לא מספיק מחממים.
טיפ 3 - הנעליים הנכונות
בקיץ יש לנו את החופש ללכת עם מגוון רחב יותר של סוגי נעליים, מנעלי ספורט / סניקרס קלות; המשך בסנדלים וכלה בכפכפים. בחורף האפשרויות מעט יותר מצומצמות, זאת מכיוון שהנעל צריכה להיות גם מחממת וגם עמידה בפני גשם, שלוליות ועוד.
בימי חורף יותר חמימים ניתן בהחלט לבחור בנעלי הספורט הרגילות, אם כי תמיד יש לקחת בחשבון שפתאום עלול לרדת גשם (ובישראל זה בדרך כלל אומר שחלק כלשהו מהרחוב יהיה מוצף מים). אם אתם רוצים להימנע מלהגיע לעבודה עם נעליים וגרביים רטובות, מומלץ לבחור במגפיים עבים ללא חורי אוורור. מגפי זמש או בד עמיד במים ייראו מצוין, אבל כמובן שגם גומי או עור יהיו עמידים שבעתיים בפני פורענויות המים.
טיפ 4 - הפריטים המשלימים
לא, אנחנו ממש לא מתכוונים לשרשרות וטבעות… אלא לפריטי לבוש נוספים שישלימו את המראה ויתרמו עוד קצת לחימום הגוף בחורף הקר. נתחיל מכובע צמר או בד עבה אחר; וכאן דווקא אפשר לשחק עם כמה צבעים עזים יותר כגון אדום וכתום, לצד הצבעים הנייטרליים הרגילים. גם צעיף מחמם צוואר יכול להיראות עליכם נפלא, ולהוסיף עוד מגע קטן של משהו מעט יותר מעוצב מהרגיל.
כפפות הן כמעט חובה בכל חורף, במיוחד כאשר אנו נדרשים לגעת בחפצים קרים ברחוב (דלת הרכב שלנו, גוף האוטובוס וכן הלאה). בכל הנוגע לכפפות עדיף להיצמד לצבעים הנייטרליים יותר, אם כי גם כתום וכחול יכולים בהחלט לשחק אותה. מומלץ לרכוש כפפות מבד או זמש, מכיוון שהן מחממות יותר מאשר עור / דמוי עור.
שיהיה לנו חורף חם ואופנתי.